Mina blir det, men det är ju individuellt ocksåBlir de även för varma när det är en sån där ruskig höstdag där det regnar på tvären och blåser järnet?
När den ena var helklippt var 200g lagom en sån dag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina blir det, men det är ju individuellt ocksåBlir de även för varma när det är en sån där ruskig höstdag där det regnar på tvären och blåser järnet?
Anledningen att jag är osäker är att jag mätte så och då hade hon 155, köpte ett täcke i 155, men tyckte det verkade för litet så köpte ett 165 som verkar ligga bra.Vilken storlek hästen har lär du mäta och prova.
Utgångsläge kan vara att mäta från framför manken till svansroten, vilken storlek som ligger närmast. Men hästens grovhet kan spela roll samt att alla täcken är olika i storleken. Så köp ett täcke som du har möjlighet att byta innan du vet vad som sitter bra på din häst.
Nej de är olika. Vissa täcken är trängre i bogen så att man lär gå upp en storlek. Andra är stor i bogen så man kan gå ner en storlek. Eller så passar det märket inte hästen alls. Rygglängd kan säkert också variera lite mellan märken, men borde vara mer jämna är just bredden i bogen.Anledningen att jag är osäker är att jag mätte så och då hade hon 155, köpte ett täcke i 155, men tyckte det verkade för litet så köpte ett 165 som verkar ligga bra.
Sen köpte jag ett annat täcke i 165 som nästan har tendens till att vara för stort... så jag begriper mig inte riktigt på storlekarna.
Är de ofta lika stora runt bogarna, men det skiljer sig på längden i täckena eller?