Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag har en liner på 400 gr till mitt Optimo, alltså den linern som följde med täcket. Jag har även köpt en liner på 300 gr (vanlig...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: Martina_m
·
Utrustning Hej. Idag skulle jag sätta broddar på mina hästar dem har gått med sina skor i cirka 4 veckor fick i broddar bak runt om förutom på fram...
Svar
6
· Visningar
2 731
Senast: Jocelyn
·
Utrustning Är nyfiken på Muck boot. Finns det svikt i sulan? Hur är dom i lästen? Smala i skaftet? Ni som har muck boot får gärna skriva för o...
Svar
14
· Visningar
3 978
Senast: Pudlan
·
Utrustning Håller på o bli tokig på mitt velande om inköp av transport....:confused: Budgeten är på ca 50' , det dyker upp en del Boj o Umesläp...
Svar
13
· Visningar
1 366
Senast: Leeelot
·
Utrustning Finns det någon vettig longer ,tömkörningsgjort som är max ca 1,15 min som i omkrets? Inte den som Globus har i filt utan någon som ser...
Svar
18
· Visningar
1 017
Senast: Pudlan
·
Utrustning Hej har en kieffer sadel som jag vill säljs men Har ingen info om den någon som vet hur man läser av serienummret? 601058 4 Tacksam...
Svar
0
· Visningar
1 007
Senast: Martina88
·
Utrustning Tjenixen alla! Funderar på att beställa hem ett par "hufeiseneinlage" , en typ av snösulor. från en tysk ridsportfirma som heter...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Unafraid
·
Utrustning Någon som använder hästdammsugare? Är ni nöjda? Vad har ni för modell? Har sett att Börjes har en modell, någon som har den och kan...
Svar
7
· Visningar
2 218
Senast: Babe
·
Utrustning Jag är på jakt efter benskydd med fårskinn till en av pållarna men är lur på storlekarna. Han har veredus stl S nu, som är perfekta på...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: Emmie_75
·
Utrustning Fanns det inte en jättetråd förr om vilka sadlar som passar vilka ryggar :confused: Hur som helst: Jag är på jakt efter en hoppsadel...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: PrinceFair
·
Utrustning Hej Ska köpa nytt täcke till hästen, kollar på en john Whitaker täcke, aldrig haft det märket, är det bra passform, håller vattentät, osv?
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej. nu när det börjar vara snötider hade det varit bra att ha ett täcke som passar min häst. Vi har ett regntäcke som är förstort fram...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Elo
·
Utrustning Någon som kan tipsa mig om bra vinterridbyxor? :) De ska såklart vara varma, mjuka/smidiga och helst ha helskoning i silikon, inte...
Svar
14
· Visningar
1 820
Senast: Novali01
·
Utrustning Behöver era tips! Hur räddar man riktigt torrt läder? Det är två scenarion jag har gällande det torra lädret är: 1: Billigare läder...
Svar
11
· Visningar
15 807
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Vad sjutton gör man när täckena trycker på manken när hästen har huvudet nere (betar, äter)? Det är alltså inte halslinningen som...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 013
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Varit på sadelprovning idag och förstås så passade inte den jag har. När jag hoppade i en erreplus jpro och christian ahlmann så hoppade...
Svar
0
· Visningar
1 234
Senast: Jeps
·
Utrustning Nu är det dags för mig att ge mig ut i tränsdjungeln (hur det nu ska sluta...) och jag har spanat in några träns som jag är väldigt...
Svar
2
· Visningar
1 176
Utrustning Jag var på en föreläsning om bett i förra veckan. Där väcktes frågan om huruvida man bör variera bett på hästen, och inte alltid rida...
2
Svar
35
· Visningar
3 036
Senast: Speedway
·
Utrustning Rensade bland lite hästgrejer ikväll, och hittade ett träns jag inte vet hur jag kom över. Och än mindre vad det är för märke på. :grin...
Svar
7
· Visningar
991
Utrustning Hej! Är det någon här inne som har erfarenheter av Baloun-sadlarna? Är de bra? Tycker hästarna om dem? Ger de en close-contact-känsla...
Svar
0
· Visningar
845
Senast: kurakosz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur