Ojdå, så sitter det inte alls på min kompis häst med hög manke.Lånad bild. Men det här är ett rambo optimo, och jag kan se hur illa det skulle bli på min - tyvärr...
Ännu en lånad bild
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ojdå, så sitter det inte alls på min kompis häst med hög manke.Lånad bild. Men det här är ett rambo optimo, och jag kan se hur illa det skulle bli på min - tyvärr...
Ännu en lånad bild
Ojdå, så sitter det inte alls på min kompis häst med hög manke.
Förslaget kanske har kommit upp tidigare, men fullblodet hade det problemet med vissa täcken. Skitjobbigt. Wug-täcken funkade på honom.
Tänkt tanken men vet inte hur bra det blir iom att det rör sig fram och tillbaka, om renskinnet skapar friktion när hårstråna dras åt "fel håll". Men tänkt någon form av vaddering vid linningen, för att lyfta ytterligare. Men än inte idats sätta mig vid symaskinen, klurar lite på hur man bäst syr sömmen, blir ju en rejäl påfrestning på den.XL, ihopdraget som på din bild + en bit renskinn under?
Jag vill tipsa om ett regntäcke som är riktigt bra. Jag har ett sto med stor manke och stora rörliga bogblad som samtidigt är ganska smal framtill och jag har provat det mesta för att hitta täcken som sitter bra på henne. Hagalunds Elastic heter täcket och det har en design jag inte sett innan med en bred stretchig neoprenekant runt halsen. Det är skuret ganska långt fram och på min häst stretchar det så mycket att hon kan böja sig ned och äta utan att det trycker på bogbladen men samtidigt sitter det bra på plats.
Jag vet inte om kvaliteten är superbra då jag köpte det i början på sommaren men eftersom det har sin unika halsdesign så tycker jag inte att det gör något om det behöver impregneras ibland och det är heller inte jättedyrt. Det enda är att det känns något litet så om hästen ligger mellan storlekar när man nog välj den större.
Sedan kan jag också tipsa om Dechlaton (googla) som har täcken med kuddar vid manken. Det är inte jättestora kuddar men täckena är skurna långt fram och sitter bättre än de flesta på ovan nämnda häst. Passformen är klart bättre än Trust i alla fall. De tunnare täckena har inte kuddar men de tjockare har både i stall och uteversionerna även om det inte står så tydligt i produktbeskrivningen.
Jag hittade just decathlon. De hade ett innetäcke som såg bra ut. Har du bild på dina?
Tänkt tanken men vet inte hur bra det blir iom att det rör sig fram och tillbaka, om renskinnet skapar friktion när hårstråna dras åt "fel håll". Men tänkt någon form av vaddering vid linningen
Renskinn slår fårskinn med hästlängder vad gäller tryckfördelande egenskaper och fluff. Håren är så långa, täta och mjuka att jag skulle vilja kalla det omöjligt att få till friktion. Jag har i alla fall gnuggat ordentligt fram och tillbaka på mitt och det är bara mjukt och mysigt medan fårull blir knöligt och "hårt" med användning och smuts. Dock är min häst rädd för renskinn
Ja du, han är filbunke i vanliga fall och alltid modig och nyfiken på de läskigaste saker. Men renskinnet klarar han inte av. Han höll på att slita sig när jag kom bärandes på det (och då hade jag haft det under sadeln dagen innan men då såg han det inte innan jag lade sadeln ovanpå, bara tur att det inte blev sken av den ridturen) det tog mig nästan en timmes habituering att få upp det på ryggen på honom dag 2 och han är fortfarande skeptisk när någon använder det som sitterunderlag vid ridbanan.Ursäkta men rädd för renskinn?
Haken är väl att sy i skinn dock.
Ja du, han är filbunke i vanliga fall och alltid modig och nyfiken på de läskigaste saker. Men renskinnet klarar han inte av. Han höll på att slita sig när jag kom bärandes på det (och då hade jag haft det under sadeln dagen innan men då såg han det inte innan jag lade sadeln ovanpå, bara tur att det inte blev sken av den ridturen) det tog mig nästan en timmes habituering att få upp det på ryggen på honom dag 2 och han är fortfarande skeptisk när någon använder det som sitterunderlag vid ridbanan.
Syproblematiken är jag inte rätt person att lösa. Men det går säkert.
Han är övertygad om att det antingen är en blodtörstig varg eller vargens nyfällda byte eller någotMen stackars liten. Mina sniffade lite och brydde sig inte.
Min hund försöker döda den döda renen.Han är övertygad om att det antingen är en blodtörstig varg eller vargens nyfällda byte eller något
Min hund försöker döda den döda renen.