Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Dressyrsadel till KORT, något sväng rygg med mycket bog. Hästen har ks så det får absolut inte bli tryck på länden (L5-L7) Det mesta som...
Svar
11
· Visningar
1 551
Senast: Design05
·
Utrustning som rubriken säger så letar jag efter en billig men bra pannlampa. har i många år kört med lite enklare varianter och nöjt mej med det...
Svar
8
· Visningar
1 257
Senast: fritz_92
·
Utrustning Ni med täcken med avtagbar hals. Hur ser fästena mellan hals och täcke ut? :)
Svar
7
· Visningar
768
Utrustning Har fått några äldre schabrak, av märken jag aldrig någonsin hört talas om. Dessa är: - Good Luck Ranch (dessa är paddade i manken) -...
Svar
6
· Visningar
852
Utrustning Någon som har lust att slå ett getöga på följande bilder och skriva vad ni ser? :) Prestige modena, 34. Dominus. Ordo...
Svar
19
· Visningar
3 666
Senast: Buck
·
Utrustning Hej, i dagsläget rider jag min häst på ett kimblewick bett och det fungerar hon jätte bra på, är väldigt lyhörd och jobbar sig själv i...
2
Svar
25
· Visningar
1 936
Senast: caisao
·
Utrustning Är det någon som vet om halsfästena är likadana på stalltäckena? Vill ha en Amigo-hals på ett Optimo-täcke.
Svar
3
· Visningar
424
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag vill ha en lättare och tystare klippmskin till hästarna. Båda är känsliga för ljudet och jag vill ha en lättare maskin att hålla i...
2
Svar
20
· Visningar
7 578
Utrustning Ska investera i en lite bättre maskin än min åtta år gamla G-kås maskin som börjar protestera.. Vill ha nätdriven och klipper mina swb...
Svar
10
· Visningar
777
Senast: EmmaN
·
Utrustning Är så sugen på att köpa Rambo HW's Dalmar-skydd, hade isf tänkt mig Dalmar Eventer front, Dalmar Eventer back och Dalmar Overreach...
Svar
1
· Visningar
537
Senast: Ace
·
Utrustning Någon som vet vad/ eller om det är ngn skillnaden på Eggbett Dynamic RS Sprengers , i dom olika färgerna: Sensogan och Aurigan Eller...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: ankic
·
Utrustning Hej! Jag undrar vad det är för skillnad på effekterna på hästen med horisontal och vertikal trissa på sporrarna? Tänker mest då på runda...
Svar
1
· Visningar
1 740
Senast: spinxx
·
Utrustning Hur sköter ni era cognac/ljusbruna ridstövlar? Jag har cognacsfärgade Petrie stövlar som jag till vardags använder ofärgad skokräm på...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: Centaur
·
Utrustning Jag har provat mängder med olika bett på min häst under dessa tre år. Just nu rider jag på detta...
Svar
3
· Visningar
563
Senast: Lipperta
·
Utrustning Ni som rider ponny, eller ja, egentligen alla, vad har ni för tyglar? Min new forest ligger höjdmässigt mellan C- och D-ponny, har kort...
Svar
11
· Visningar
1 289
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Rider min häat på ett tredelat bett med D-ringar. Behöver köpa ett bett till och var och klämde på ett Sprenger Dynamic RS med fasta...
2
Svar
22
· Visningar
7 067
Senast: lil-sis
·
Utrustning hej! börjat kolla på en sadel på hööks till mitt äldre varmblod. en allroundsadel till bra pris...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: mackan
·
Utrustning Sadel letandet fortgår.. Någon som vet hur bred (i grader) man kan göra Knights Hawk syntet sadlarna genom att byta järn?
Svar
1
· Visningar
541
Senast: sissu
·
Utrustning Har fått rådet att köpa en Amerigo DJ hoppsadel, men dom är så dyra. Nån spm känner till dom och kanske känner till nån annan mer...
Svar
1
· Visningar
792
Utrustning Har endast Horsewaretäcken till min häst men är sugen på att testa ett 100 g täcke från Shires. Men hur är dom i storlekarna och...
Svar
6
· Visningar
1 453
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp