Är Sprenger bett bättre?

@Ace
Hur upplever du att tyngden är på Bombers bett jämfört med Sprenger ?
Mitt Bombers är lite lättare men det är 12 mm tjockt medan mitt sprenger är 16 eller 14 mm, jag är lite osäker. Det är svårt att svara på om det är storleken eller materialet eller modellen men bomberbettet upplever jag som nättare.

Mitt Bombers är lite lättare men det är 12 mm tjockt medan mitt sprenger är 16 eller 14 mm, jag är lite osäker. Det är svårt att svara på om det är storleken eller materialet eller modellen men bomberbettet upplever jag som nättare.

Bomber är mycket nättare!

(Ja jag har sådana också.)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 624
Senast: villhöver
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 438
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka