Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej! Jag är i tankarna på att byta ut mitt Värmlandsvagn släp mot ett Fautras Provan Premium som jag såg på tävling i helgen. Det verkar...
2
Svar
23
· Visningar
5 640
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Hästen stryker sig ordentligt bak (även i hagen) och har därför alltid skydd vid all ridning. Men hoppar vi så jag vet inte HUR men alla...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 123
Utrustning Jag ska köpa nya stigbyglar då jag ska börja rida en ny häst. Har tidigare haft säkerhetsstigbyglar med gummibandmodellen samt vanliga...
Svar
17
· Visningar
4 759
Senast: Saigon
·
Utrustning Någon som använder sig av den bomlösa sadeln Admiral Flex och vill komma med ett utlåtande gällande denna. Vänligen ange vilken typ av...
Svar
0
· Visningar
714
Utrustning Hej! Jag hade en sadelutprovare här idag. Jag har en dansk oldenburgare kraftig modell som är svår att hitta sadel till. De var bara en...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 338
Senast: phie
·
Utrustning Jag ska byta hästtransport. Tittar på begagnatmarknaden då det är vad min budget tillåter i nuläget. Viktigt är att man lätt kan plocka...
2
Svar
25
· Visningar
4 522
Utrustning Hej! Jag hade nu tänkt köpa en klippmaskin och behöver lite hjälp. Jag har två islandshästar där den ena har väldigt mycket och tjock...
Svar
8
· Visningar
1 549
Utrustning Ett par av ponnyerna behöver nya regntäcken med hel hals. Plånboken är inte precis toktjock för tillfället, så jag har kikat på lite...
Svar
6
· Visningar
1 368
Senast: Soffan74
·
Utrustning Är det någon här inne som har provat Teknas "Haflinger" sadel? Vad tyckte ni om den? Hur är den i bomvidderna?
Svar
7
· Visningar
2 541
Senast: skogaliten
·
Utrustning Tänkte att vi skulle vara lite kreativa och skapa lyxutrustning och en budgetutrustning för ridning i valfri gren, bara för att ha skoj...
Svar
14
· Visningar
2 373
Utrustning Träns-o-manen har varit ute på internet igen....:angel: Nej, men hittade en web-shop som hade jätterea på träns av ett märke som hette...
Svar
5
· Visningar
1 159
Utrustning Hej, vilken sadel skulle ni välja till en häst som är överbyggd? Den Wellington som han har ridits i verkar inte ligga riktigt still och...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Hej! Jag har en liten tanke ang. bomvidd på sadel. Sadeln ska ju inte vara så smal i bomvidden att det trycker på hästens rygg men hur...
Svar
3
· Visningar
1 419
Senast: lottisch
·
Utrustning Behöver tips på tävlingsskjorta som är ordentligt höga i halsen. Känner mig inte alls bekväm i dessa halvhöga vanliga toppar som tex...
Svar
6
· Visningar
812
Senast: Beeboppe
·
Utrustning 100 grams täcke är jättepraktiskt tycker jag och tänker skaffa ett. Men vilken ska jag ta, Rambos eller Amigo Bravo 12? Är Rambon värd...
Svar
19
· Visningar
1 470
Senast: Beeboppe
·
Utrustning heter de så, alltså en sadeln med bom som formar sig efter hästen, tänker inte på utbytbar bom som wintec har Nå i alla fall. Funderar...
Svar
2
· Visningar
4 267
Utrustning Jag har funderat på det här med Anatomiska träns ett tag..märken som PS osv. Det sägs att de inte ska trycka någonstans som enligt de...
Svar
15
· Visningar
2 693
Senast: canelliera
·
Utrustning Jag har en grym nackpadd i läder med snabbknäppen som jag använder både till mitt rundsydda träns och kandar men börjar ledsna på att...
Svar
7
· Visningar
1 501
Senast: Elekta
·
Utrustning Hej! Jag har en fråga till er som har/har haft ett par deniro stövlar! Främst dressyrmodell. Plus/minus? Hur är dom i kvalitén...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: mily
·
Utrustning Har i dagsläget en prestige Bellagio med bomvidd 33 som passar hästen bra, men då sadel inte passar mig behöver jag byta och är just nu...
Svar
2
· Visningar
2 046
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka