Ta ut inredning och mittstolpe

Inga problem. Har mjuk mellanvägg i den jag har nu så den väger inte så mycket och mittstolpen fäller man enkelt. I min förra hade jag hård mellanvägg och mittstolpen skruvade man ur.

Jag ska byta hästtransport. Tittar på begagnatmarknaden då det är vad min budget tillåter i nuläget. Viktigt är att man lätt kan plocka ur inredning inklussive mittstolpe så jag även kör foder i släpet. Tar jag bort mittstolpen i mitt gamla släp får jag precis in 2 rundbalar vilket jag gärna vill få plats med i det nya i också. Har läst mig till att mittstolpen i ex Kylinge är lite besvärlig attt plocka i och ur. Vad har ni för erfarenheter, både bra och dåliga?

Rice och Ifor Williams.

Jag ska byta hästtransport. Tittar på begagnatmarknaden då det är vad min budget tillåter i nuläget. Viktigt är att man lätt kan plocka ur inredning inklussive mittstolpe så jag även kör foder i släpet. Tar jag bort mittstolpen i mitt gamla släp får jag precis in 2 rundbalar vilket jag gärna vill få plats med i det nya i också. Har läst mig till att mittstolpen i ex Kylinge är lite besvärlig attt plocka i och ur. Vad har ni för erfarenheter, både bra och dåliga?
Mitt UME-släp, B45, är lätt att ta i och ur inredningen på. Jag hade tidigare ett gammalt Kylingesläp och det var också enkelt även om mellanväggen var ngt tung (men det är ju de flesta).

min gamla kylinge fick man klättra upp på taket för att lossa, men i Iforn är det bara en mutter upptill som man måste lossa :).

fast olika tillverknings år har ibland olika lösningar. nyare kylinge kärror ska vara enkla att lossa stolpen på.

Mitt ifor Williams är lätt att plocka ut inredningen på. Har dessutom två hellånga bommar som användes till sto och föl. Mitt Boj 216 var dock meckigt att plocka ut inredningen i och tungt och otympligt.

Liknande trådar

Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 892
Senast: HannaZ
·
Utrustning Jag har snöat in i blocket/hastnet djungeln av begagnade hästtransporter men känner att jag har för dålig koll! Jag har en stor (ca...
Svar
14
· Visningar
2 182
Senast: banani
·
Utrustning jag behöver en ny transport. med bredare spilta och bättre ventilation än min lilla kylingekärra kan ge. jag har varit länge låst vid...
Svar
12
· Visningar
962
Senast: Buck
·
Anläggning Då nya människor ska flytta upp till stallet har jag fått i uppgift att förtydliga stallreglerna lite. Det står jättebra regler i...
2
Svar
20
· Visningar
6 375

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka