Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Min shetlandsvalack brukar få följa med som handhäst när jag rider den store. Han tycker om att få följa med och storhästen blir glad...
Svar
15
· Visningar
1 237
Utrustning Jag ska illa kvickt flytta min häst imorgon och fick hyra en liten hästlasbil för B-körkort. Min häst är van att åka stor lastbil, men...
Svar
7
· Visningar
3 617
Utrustning Hjälp! Jag rotade fram mina (dyra) hovslagarverktyg som har legat nere i källaren 2-3 år och alla är rostiga! Sambon tipsade om...
Svar
4
· Visningar
1 673
Utrustning Jag funderar på att prova barfotaboots på en ponny som går barfota. Hon har starka och fina hovar, men kan tycka att hårda grusvägar är...
Svar
10
· Visningar
2 543
Utrustning Har svårt att stabilisera min hand så söker ett par tyngre/grövre/ osladdriga tyglar. Just nu har jag ett par gummi vilket är alldelest...
2
Svar
26
· Visningar
1 839
Utrustning Hej! Jag har fina (läs dyra) boots med fårskinnskant, neopren med konstläderutsida. Jag stör mig dock väldigt på att de är så jobbiga...
Svar
10
· Visningar
921
Senast: LillaMy84
·
Utrustning Vad har ni för tömkörningstömmar? Jag tänkte köpa ett par i läder. De jag funderar mellan är Globus 16 m 20 mm ca 700 kr, Hansbo 16...
2
Svar
21
· Visningar
8 374
Senast: Piaff
·
Utrustning Har några utetäcken liggandes som inte håller emot väta så bra längre. Hört att man kan impregnera med typ kapellimpregnering (canvas...
2
Svar
31
· Visningar
13 115
Senast: lil-sis
·
Utrustning Nu behöver jag lite hjälp här! Jag skulle vilja ändra totalvikten på min hästtransport från 1360 till 1500. Hur går jag tillväga? Min...
Svar
19
· Visningar
13 167
Senast: fio
·
Utrustning Någon med erfarenhet av Equipe's modell Viktoria med karbonbom. Gillar ni sadeln?
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: DrT
·
Utrustning Har 2 utetäcken som jag skulle vilja sätta halstäcken på, just för att hästen är sån fryslort. Och för att jag är för snål för att köpa...
Svar
0
· Visningar
688
Utrustning Hej! Är i behov av att diskutera sadellösningar för min gamling. Han har med åldern(24) blivit svankig och är för tillfället omusklad...
Svar
1
· Visningar
592
Utrustning Hej! Jag skulle vilja veta allt som är bra (och dåligt) att veta om detta träns. Är det mest likt ett pullar, achen eller remont? :D
Svar
5
· Visningar
1 294
Senast: Snurre
·
Utrustning Jag vet, jag vet. Jag skulle sluta noja om täcken :o Men nu har jag EN fråga till. Sen har alla pållarna täcken de (med all...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Elisha
·
Utrustning Alla ridbyxor vi provat är så vida i benen. Vi har varit på hööks och granngården, men alla där är ju supervida i storlekar som passar...
Svar
4
· Visningar
724
Senast: Minnie
·
Utrustning Jag har för närvarande ingen möjlighet att ta ut en person som kan prova ut en sadel till min häst de närmaste månaderna. Tänkte av den...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Rumbla
·
Utrustning Hej. Ska fylla på sand i paddocken, vad rekommenderar ni att man fyller på med, finkornig sand? Nu har vi typ grus i paddocken och vill...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Elo
·
Utrustning Är det någon som har provat magic brush och kan säga nånting om dom? Är galet nyfiken på att prova, ska köpa så snart jag får tag i dom!
7 8 9
Svar
179
· Visningar
37 592
Senast: Ace
·
Utrustning Nu får jag sluta göra täckestrådar hela tiden :o Kommer på nya saker direkt när jag postat en annan tråd, verkar det som :meh: Hur som...
Svar
5
· Visningar
1 493
Senast: Scata
·
Utrustning Hej! Jag är i tankarna på att byta ut mitt Värmlandsvagn släp mot ett Fautras Provan Premium som jag såg på tävling i helgen. Det verkar...
2
Svar
23
· Visningar
5 640
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025