Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag är lite sugen på att brodera en bokstav (Z) på mitt "tävlingsschabrak". Bokstaven står för min hästs namn men det finns även företag...
Svar
3
· Visningar
515
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag ska tävla lagdressyr och kom på att jag har inga tävlingsschabrak som duger. Jag vill helst ha ett vitt och gärna med silikongrip...
Svar
4
· Visningar
733
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag rider dressyr på min häst. I dagsläget så varierar jag benskydd mellan typ dressyrdamasker med ludd på insidan och vanliga...
Svar
11
· Visningar
2 234
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Tänker investera i ett bettlöst träns och vill verkligen köpa ett riktigt bra. Har sett att det finns såna som korsas under käken för...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 116
Senast: Fideli
·
Utrustning Mitt hoppsto behöver ny sadel, och sadelutprovaren rekomenderade en Prestige golden star. Men jag tycker om sadlar med lite mera stöd -...
Svar
11
· Visningar
1 888
Senast: sofiaspel
·
Utrustning Använde vår nya transport idag för första gången och ventilationen är under all kritik. Det rinner längst väggarna när vi kommer fram...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
10 589
Utrustning Har en hästtransport som inte gick igenom besiktningen pga golvet. Börja bli dåligt på ena kanten. Vad jag dock inte visste då va att...
Svar
4
· Visningar
7 227
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en Eques Sella som nu klämmer bak. Hon behöver en rak sadel med rundbossa som släpper tidigt. Jag vill ha stora knästöd. Nån som har...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Gimlan
·
Utrustning Hej! Jag har en kallblodstravare som är 17 år som gått på travet fram tills då han var 12 år. Han är endast riden då han kom till mig...
Svar
9
· Visningar
845
Utrustning Jag skulle vilja ha lite åsikter och erfarenheter av er. Jag har läst sadelsäljarnas för- och motlistor men skulle gärna höra personliga...
2 3
Svar
45
· Visningar
10 736
Senast: Rebelle
·
Utrustning Ska're va så här?! Snö!? Borde det inte vara dax att ta fram ett par fina vårskor? Jag fick sommardäck på bilen i helgen och jag har...
Svar
1
· Visningar
539
Senast: Hoarfrost
·
Utrustning Hej, jag ska på ridläger på Irland i sommar (vet att det är långt kvar men jag kan inte vänta med att börja planera) och undrar om det...
Svar
1
· Visningar
1 811
Senast: As_Vegas
·
Utrustning Idag postade en känd hästsida på Facebook (får jag skriva vilken?) en artikel om träns med halva nosgrimmor. Käkremmen går över...
Svar
6
· Visningar
2 440
Senast: Lingon
·
Utrustning tjoddeloo alla fina! Jag har en fundering, hur många av er har ridvästen komperdell? Skyddar den lika mkt som en "vanlig kylskåpsväst"...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle behöva lite tips på bett samt för och nackdelar till min häst då jag misstänker att det vanliga 2 delade vi ridet...
Svar
14
· Visningar
980
Utrustning Hej! Jag har lite frågor till er som någon gång använt pessoabettet. Kan vara under ett ridpass, en månad eller ett helt år kanske! Hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 980
Senast: Lipperta
·
Utrustning Vad är vanligast på lokal nivå? Rider de flesta med kavaj eller får man ha typ en kabelstickad tröja?
Svar
3
· Visningar
628
Utrustning Jag har en Amerigo Alto dressyr +2 och hade behövt en lite slit och släng sadel eller vad man kan säga. Till unghästar eller när man får...
Svar
0
· Visningar
449
Utrustning Nu får vi se, har köpt mig en ardenner och ingen utrustning följde med. Har lite frågor angående Wintec och stock sadlar . Vi kan börja...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: svea
·
Utrustning Hej . Jag söker efter ridstövlar som passar mina lite större vader (jag är inte tjock utan har bara stora vader) någon som vet om det...
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: Leeelot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka