Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning fick hem en 3-åring från danmark för några dagar sedan.. han är väldigt ängslig och litar inte mycket på en.. han har ej blivit särskilt...
Svar
12
· Visningar
906
Senast: Fjasut
·
Y
Träning Var ute och red idag och var otroligt lycklig för den nya snön:banana: men lyckan blev inte så långvarig tyvärr. :cry: Pållan fick...
2
Svar
28
· Visningar
8 515
Senast: castle_bar
·
Träning Har dykt upp en fråga i vårt lilla stall (sex ponnys,hästar) vi får inte ge morötter hur som helst då en liten shettis plötsligt bet i...
Svar
8
· Visningar
1 128
Senast: arabia
·
Träning Min dotter (13 år) köpte sin första egna ponny i höstas och han är 19 år, jättego :love: kärlek vid första ögonkastet...Men nu undrar...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Moej
·
M
Träning Hjälp! Min häst har börjat skrämma bort mig i hagen. Det började med att jag skulle ge honom morot. Så gick jag fram till honom och så...
2
Svar
39
· Visningar
2 304
Senast: Líf
·
S
Träning Hejsan jag har ett vbl sto som bockar när man galopperar..:( Jag har trillat av några gånger och jag känner attt jag iunte kan lita på...
Svar
5
· Visningar
766
Senast: nexxa
·
Träning Har skrivit en tråd om en ridolycka på Seniorsidan. Denna hände igår kväll. Min fråga till er är: Rider ni utan hjälm? Har ni skadat er...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 978
Senast: vectra
·
Träning En kompis ringde just till mig och ville ha lite tips om sin systers häst. Detta är fallet: Det är en travare hon har haft hästen...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Stolermeyer
·
Träning Min ungis och jag har en underbar relation även om han är mentalt otroligt stark och väldigt dominant så är hans matte strået vassare...
Svar
4
· Visningar
722
P
Träning Hej! I dag åkte vi en sväng med transporten med våra båda hästar (en connemara och en shettiskorsning) och shettisen reste sig och...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: Jenny1
·
M
Träning Vet någon några bra markövningar/ledarskapövningar? Om du kan det skriv och berätta (förklara) då jag ska träna det med min...
2
Svar
30
· Visningar
2 924
Senast: pannkakssmet
·
J
Träning Det här kanske är en dum fråga men vad är det för skillnad på öppna/slutna och skänkelvikningar? Någon snäll som vill svara :bow:
Svar
9
· Visningar
3 717
Senast: jagjosefine
·
Träning Min pålle sattes igång efter tre års ridvila för ett par månader sen. Skrittades första månaden, och jobbade mycket med uppmjukande...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: mackan
·
Träning Har haft uppe en tråd för ett bra tag sedan ang. mitt sto och en del funderingar runt henne. Behöver nog lite råd över vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 037
·
Träning I tidigare trådar om hurvida man ska sälja eller avvliva sin häst, har jag kallats egoist och att jag tror jag är den enda som klarar av...
12 13 14
Svar
276
· Visningar
18 968
Senast: gladys
·
Träning Några av er kanske läste min andra tråd, ca en månad gammal där jag beskrev hur pållan testade mig rätt så rejält. Jag tog tag i...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Madelene
·
Träning Har ett varmblod, dvs en före detta travhäst som går i bra galopp i vänster o fattar den utan problem. Men när man kommer till det högra...
Svar
10
· Visningar
2 279
Senast: mackan
·
J
Träning Jag lyckas alltid glömma vad som är att "rida lätt på rätt sittben". Är det någon som vet när man ska sitta ned i traven resp stå upp...
Svar
3
· Visningar
878
·
E
Träning Hur ska jag göra för att sluta luta mig för mycket framåt när jag rider? Tänker på det hela tiden och tränaren gör det men likförbannat...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: dear_jessie
·
Träning Jag vet inte hur jag ska göra. Jag sitter snett i sadeln med vikten mer åt vänster och det ger mig stora problem i min ridning. Min...
2
Svar
25
· Visningar
6 069
Senast: Loppfrö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna