Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning hej! hur får man en travare att sakta av? om man drar i munen så ökar dom bara. hur gör man dom mjukare i höger sida?? dom...
Svar
15
· Visningar
1 399
Senast: woffihaa
·
T
Träning Min häst har vilat i december (unghäst) och jag ska börja sätta igång honom i mellandagarna igen hade jag tänkt. Men hu vad jag INTE...
Svar
6
· Visningar
1 189
Senast: Tuva-Li
·
G
Träning Visst finns väl det, när på året är det och vad ska hästen kunna ? :rofl:
Svar
4
· Visningar
3 371
Senast: Goldi
·
T
Träning Ja det kan man verkligen säga att jag har. Ingen kan rida honom utom jag och nu verkar det knappt som om någon kan hantera honom=( Han...
Svar
19
· Visningar
2 836
T
Träning Hur länge tycker ni att det ska gå mellan utfodringarna i hagen? När det handlar om en hage som i princip är gräsfri och det är hö det...
2
Svar
32
· Visningar
2 353
Senast: satanic
·
P
Träning har ett stoföl som är sålt.. och snart ska hon lämna oss men jag är så nervös över transporten, hon bryr sig inte när vi tar ut mamman...
Svar
14
· Visningar
1 096
Senast: lycka
·
C
Träning Ni på buke som brukar rida på frusna sjöar om vintern - har ni koll på hur tjock isen bör vara för att hålla för ett stycke häst...
2
Svar
26
· Visningar
2 968
Senast: CcE
·
L
Träning Det är såhär att min häst har fått fång/hovbensförsänkning.. Jag tycker så synd om honom när han står där i sin box och inte får gå ut...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: allroundhästarna
·
H
Träning God lunch, allihopa! Bli rokig på sköthästen i bland, när vi kommer på vissa ställen får hon för sig att tvärstanna. Hon VÄGRAR...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: Hästbiten
·
Träning hejsan allihop! jag har en liten go ponny, men dessvärre e hon inte alltid så go som till exempel när jag ska rida ut själv så...
2
Svar
20
· Visningar
1 573
Senast: älgen
·
E
Träning Jag skulle vara i behov av råd ang hur jag skall hantera min 1,5 åring (arabtös) när vi är ute på promenader. Problemet är det att hon...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: Alecto
·
Träning Jag kör lite NH med min häst. Vi har kommit så pass långt att han går bakom mig, går i mitt tempo, följer med om jag springer, backar...
Svar
7
· Visningar
1 014
V
Träning Utbildning av minishettis & mej själv genom tömkörning står på listan nu över saker som bör göras. Så jag behöver lite hjälp att...
Svar
2
· Visningar
1 352
Senast: Lena78
·
V
Träning Hur ser en lämplig igångsättning för en minishettis ut? Tömkörning då eftersom hon är för liten att rida. Och sen ett bra...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: trollsetra
·
M
Träning Hejsan. Har en ponny som stannar så fort man leder honom. Vet inte hur jag ska göra. vill ju inte skämma bort honom genom att locka...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: Tolly
·
S
Träning Är det bara jag som fortfarande rider på ponny? Jag är 164 och väger kring 55 och har en ponny på 146 (kraftigt byggd) Jag har haft...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 088
B
Träning Min häst har börjat blivit surare på mej när jag börjat hantera honom med hjälp av mitt kroppsspråk, oftast när jag flyttar honom åt...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: Sandrew
·
Träning Några av er kanske läste min andra tråd, ca en månad gammal där jag beskrev hur pållan testade mig rätt så rejält. Jag tog tag i...
Svar
1
· Visningar
784
E
Träning Hej allihopa! Jag är helt ny här på forumet. Jag har en unghingst på 1.5 år som inte alls vill stå still på gången i stallet. Hur gör...
Svar
11
· Visningar
2 086
Senast: Ysa
·
F
Träning Snälla är det ngn som vet hur långtid det tar för passet skickade efter i september, då stot kom men har inte fått det än :eek: :eek...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama