Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min häst har börjat "tappa balansen" då och då... den senaste veckan har hon vid tre tillfällen snubblat till helt plötsligt och gått...
Svar
9
· Visningar
2 275
Senast: elinco
·
Träning Har ett litet ettrigt sto. Hon gör inget, sparkar inte o bits inte, men piper eller grymtar så fort jag ber henne om något. Det kan...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: sasucatu
·
S
Träning Jag tränar lite dom sju lekarna med min islandshäst. Allt går jätte bra tills ja ska flytta bak o fram del. Jag tycker lite löst o...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Twist
·
Z
Träning i transporten, dvs 3/4-bom, finns det några nackdelar med det? (Bortsett från att de vänjer sig vi det och kan ha svårt att åka smalt...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: ann80
·
A
Träning Jag har haft min fjording sen han va 4 år, och han är uppväxt på Taffsnäs fjordhäst ridläger i Gnesta.. vilket betyder att han inte va...
Svar
2
· Visningar
1 154
Senast: Jejan
·
Träning När man kommer in i boxen på kvällen så är han hungrig. Man får inte krongla med grimman. I dag sparkade han 3 gånger. Först efter min...
Svar
15
· Visningar
920
Senast: ancan
·
Träning Håller nu på att sätta igång "Killen" efter en skada( 7 veckor vila ,men fått gå i stor hage utan kompisar .Skadan satt på bogbladet) ...
Svar
12
· Visningar
950
Senast: ankic
·
Träning Jag ska transportera en 2-åring för första gången ( han åkte flera gånger som föl med sin mamma). Det är en sträcka på ca 5 mil. Han...
Svar
14
· Visningar
1 094
Senast: elle12
·
Träning Har ni någonsin fått en sån där känsla att NU..nu jobbar musklerna!? hehe så känner jag ofta då hästen kanske klättrar eller så.. men...
Svar
3
· Visningar
597
Senast: Tibra
·
D
Träning Bara en liten fråga - från en som nästan aldrig longerar! Är det bra/dåligt att longera över bomar? Alltså inte flera bomar efter...
Svar
12
· Visningar
4 174
Senast: CharlieBrown
·
Träning Min lilla tjej har sedan hon kommit till mig varit otroligt snäll. Ibörjan nästan skygg för folk. Skyggheten försvann ganska fort iofs...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Mysaan
·
Träning :) Jag har ett sto som är 8 år. För nån vecka sen hade jag julpyntat i hennes box. Jag hade sattit upp tallris och rött band. Sen hade...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: Tumlarunt
·
A
Träning Igår när jag kom till stallet så var stallägaren där ute. Han berättade att han hade aldrig varit med om att en häst slagit mot en...
2
Svar
27
· Visningar
2 427
Senast: moonlightgarden
·
Träning köpte ett regntäcke idag på ullared, vikt 250 gram... jag blev lite fundersam nu när jag kände på hästens vintertäcke, det väger 350-400...
Svar
12
· Visningar
4 251
Senast: lis1e
·
Träning Min häst har blivit behandlad för ryggont, ihopklämda kotor i ryggen mm och har därför mkt kortare muskler på höger sida därav mkt svårt...
Svar
6
· Visningar
790
Senast: ann80
·
F
Träning Jag har börjat bli nyfiken på islandshästar efter en turridning. I dagsläget har jag en underbar anglo-arab att rida. Dock fascinerade...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: Svalan
·
Träning Hur planerar ni hästens utbildning efter 3-årstestet och sommarvilan? Alltså när börjar ni rida dressyr och hoppa för tränare till...
Svar
0
· Visningar
871
Senast: Novelette
·
Träning Min ena valack är fortfarande lite "unghästvinglig" vid ridning och även lite vid tömkörning. Han går och kollar på allt och är svårt...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: Hästbiten
·
Träning Min medryttarhäst har varit lite svår att hantera och därför fick jag börja rida och pyssla om honom. Han var tex väldigt svår att få in...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: minimi
·
D
Träning Sen jag köpte min häst för ett halvår sen har nog rivit staketet/ rymt ur hagen ett tiotal gånger. Dels så hänger han på tråden så...
Svar
11
· Visningar
895
Senast: Rotterö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama