Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning När är det egentligen dags att börja sitta ned i trav och galopp på en unghäst? Började inridningen i somras och han går i alla...
Svar
14
· Visningar
4 049
Senast: BonRaiz
·
F
Träning Hej!! Jag har ett 17årigt kallblods travare hemma.. hon är inriden igentligen och har även gått lätt b/lätt b i hopp och dressyr men...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Alazan
·
Träning Igår stod jag och kliade min häst på halsen, vilket jag brukar göra en stund varje dag för hon tycker de är så skönt. Igår så kliade hon...
2
Svar
26
· Visningar
3 572
Senast: Vinja
·
Träning vi har en liten fölis i stallet som inte verkar ha någon respekt för tråden. hon har tagit sig ut flera gånger och dragit med sig morsan...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: Rotterö
·
E
Träning Skänkelvikning och öppna/sluta i framför allt skritt, hur lär ni in dem? Har en gammal tanta :p (21 år) som inte kan dessa (hon är inte...
Svar
6
· Visningar
2 757
Senast: Egonson
·
A
Träning Har äntligen hittat en medryttare till min lilla b-ponny, perfekt eftersom jag är för lång för att rida själv.:( Kör ju honom annars...
Svar
5
· Visningar
797
Senast: Alazan
·
T
Träning Vad skiljer uttrycken "hästen går på tygeln" och "hästen går i form"? Är det egentligen nån skillnad? Vi har diskuterat detta lite...
2
Svar
24
· Visningar
1 992
Senast: tokfia_z
·
I
Träning har haft lite frågor kring ett beteende som min ponny har. han är trevlig och lydig, men när man leder honom så vill han gärna "hålla en...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: ida.kar
·
Träning Jag har ett new foreststo f. 2002, jag köpte henne i september förra året (oinriden). Nu kan jag skritta, trava och gallopera lite med...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: Stopek
·
N
Träning Jag har en 7 månaders connemarahingst hemma som enligt honom går på lösdrift :crazy:. Han går ihop med en annan unghäst i samma ålder...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: TheHunted
·
K
Träning Vet inte om denna tråd ligger helt rätt men... Ok, alltså, vi har en stor hage med ganska mycket ek i. Nu undrar jag om det är någon...
Svar
5
· Visningar
807
Senast: Kung Bob
·
Träning om man ä 15 kan man skriva en annons om tillridnign av hästar då ? om man får hjälp och åker på lektioner förstås....tycker det är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 482
Senast: linnsan
·
Träning Hej! Vet inte om det är rätt forum, men jag testar. Jag undrar om Ni har tänt eller släckt i transporten, när Ni kör era hästar när...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: dominic
·
F
Träning någon som har tips på lite lättare övningar som man kan börja med??
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Mintpastillen
·
Träning Iaf på de ridskolor jag har ridit på lär de ut att man ska rida med handen för att få hästen att gå i form. Ställa, böja, ställ...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 858
Senast: Gilette
·
S
Träning Ridning är ju dyrt och i synnerhet om man inte har råd att ha egen häst så är det ganska stor kostnad att gå på ridskola om man räknar...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: Basilika
·
D
Träning red min medryttar häst med spö för första gången idag behövde dock inte andvända det (som tur va ) men hon var lugn och uppmärksam och...
2
Svar
30
· Visningar
2 634
Senast: Trix
·
C
Träning Min häst har fått för sig att det är jättekul att demolera staket... Det går nästan inte en dag utan att han går ur hagen, och igår hade...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Cettan
·
L
Träning Hej! Har en ponny som alltid är glad och för det mesta postiv men hon har börjat "köra" över mig lite :confused:. Detta går i...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: Sammet
·
A
Träning Men hur stor tycker ni att man kan vara för att rida en maxad C-ponny två ggr i veckan?
Svar
3
· Visningar
730
Senast: HumleMumlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama