Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Myzan87 skrev:Jag använder inte spöet. Har inte ens det med mig när jag är ute och rider. Känns lite onödigt efter som hon går så mycket på rösten o är det nångång att hon tramsar när vi är ute (typ att hon inte vill gå fram) så daskar jag till lite lätt med handen på korset.
Zadek skrev:Nej, jag brukar inte rida med spö på min medryttarhäst. När jag en gång gjorde det blev han jätte "uppspelt".
AnnaVirrPanna skrev:jag rider alltid alla hästar med spö men använder det mycket sällan. När ajg rider ut har jag oftast ett kortare spö mest för att kunna förstärka med om det händer nåt...Tror mycket att det sitter i för min häst var hingst länge och då kunde man ibland behöva varna lite när det kom ett vackert sto eller så. När jag rider dressyr har jag oftast ett dressyr spö för att kunna peta på lite. Men jag har aldrig slagit på spöet vad jag kan minnas bara petat liksom...Det är väl en smaksak om man vill ha spö eller inte...man behöver ju inte använda det för att man har det i handen...
Tigertofflan skrev:Nej. Rider aldrig med spö, tömkör ofta med ett dressyrspö dock.
DiscoveryGirl skrev:red min medryttar häst med spö för första gången idag behövde dock inte andvända det (som tur va ) men hon var lugn och uppmärksam och ansträngde sig kändes det som i alla fall...
så nu undrar jag brukar ni bukefalister rida med spö????