Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vet att detta är otroligt svårt att säga. Men försök. Har fått honom att gå på tygeln innan, men red då fel med för hård hand. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
9 784
Ridning Jag har en haflingervalack (16 år) som jag upplever som väldigt långsam. Utan drivning skrittar han bara 2,1-2,2 km på 40 minuter på...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 961
Senast: Niceperson
·
  • Låst
Ridning Jag vill tacka för ALLA inlägg i debatten "Kontakt med hästens mun". Debatten var lärorik och bjöd på många intressanta inlägg, länkar...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 559
Senast: IngelaH
·
Ridning Mår en häst dåligt om den får vila dagen efter ett ganska hårt dressyrpass? Blir svettig, dock inte särskilt hårt, men kanske just för...
Svar
19
· Visningar
1 833
Träning Dags för ny tråd!!:) Jag är fortfarande på semester men börjar få ridabstinens. Åker hem imorgon så jag tänkte rida imorgon kväll.:)
49 50 51
Svar
1 004
· Visningar
70 351
Ridning Hejsan! jag är en tjej som har en d-ponny på 15 år. Vi har tillsammans tävlat upp till LB i hoppning och på träningar har vi hoppat runt...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: nrciss
·
Ridning Min dotter är 7 år och har älskat hästar sedan hon var två år. För ett år sedan började hon rida i en nybörjargrupp. Allt har gått bra...
Svar
12
· Visningar
4 091
Senast: Murmelin
·
Hästhantering Hej! Jag undrar hur många gånger i veckan man kan longera sin häst. Kan hästen få skador eller så om man longerar för mycket? Tacksam...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 737
Senast: mackan
·
Ridning äntligen har vi kommit så långt att vi kan börja hoppa igen. Märker direkt att hästen är mycket mjukare dagen efter. Dock har hon...
Svar
0
· Visningar
721
Senast: vinkelina
·
Träning Jag behöver era bästa tips på hur man får en häst låg och rund. I nuläget är hon otroligt pigg, extremt känslig och krullar ihop sig...
2
Svar
20
· Visningar
3 847
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Min ena ponny (som precis börjat fälla vinterbjörnpäls samt ser lite maläten utav så kallade pälsätare) har dom två senaste...
Svar
12
· Visningar
2 496
Hästhantering skulle gärna vilja höra varför man inte fåt spola vatten över hästens kors? har alltid vetat att det får man inte göra men aldrig...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 484
Senast: fio
·
Ridning Vi har jättedammigt i ridhuset och ute är det hårt, knöligt och kallt. Jag red ett ordentligt dressyrpass i söndags och hästen var...
2
Svar
34
· Visningar
3 161
Senast: Houdinie
·
Hästhantering Någon som har nått bra tips på en transport för en häst som hoppar över frambommen och i sidolastat släp även lyckats komma över...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: mackan
·
Träning Hej alla kloka. Vill bara ha bekräftat att jag e på rätt spåe, eller få bättre tips ;) Har en unghäst som inte vill gå fram de första...
2
Svar
35
· Visningar
6 511
Senast: Greyshine
·
Hästhantering Hej! Behöver tips och idéer på hur jag ska få hästarna att stå still och känna ro när dom står uppbundna i stallgången. Har haft...
2
Svar
30
· Visningar
10 745
Senast: axel
·
Ridning Jag har en ponny som är väldigt himla speciell, har tidigare gått på ridskolan och är en Irländsk import. Väldigt intelligent sådan som...
Svar
3
· Visningar
1 036
Senast: skuggi
·
Träning Ibland pratar ridläraren på ridskolan om att vi ska bredda händerna o sänka dom. När jag rider privat på medis- pålle säger annan...
Svar
15
· Visningar
3 276
Senast: bigganl
·
Ridning 27-28 september ska ryttare och hästar från Spanska Ridskolan rida i Globen. Någon mer som är sugen på att gå? Vore kul med sällskap i...
Svar
2
· Visningar
1 160
Senast: Fjordhast
·
Ridning Om man rider ett ganska hårt dressyrpass, hästen har ganska bra kondition men kanske inte jättevan vid ett dressyrpass på en 1 h där man...
Svar
0
· Visningar
604

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb