Sv: Hur mycket kan du longera?
Undrar också hur det kan slita mer än när man tex rider på volt i ridhuset eller tex inte rider i balans.
Jag longerar alltid på stor volt och i ridhuset och använder mig faktiskt av det för att få lite mängdträning dvs galopp under lite längre tid utan den belastning som ryttare och full utrustning ger.
*KL*
Ni som bekymrar er över att longering sliter på hästen - menar ni även balanserad longering i sansat tempo?
Och vad har ni i så fall för belägg på att det är så?
Den forskning jag känner till om böjda spår är från travet, och har gjort att man doserar travbanorna för att slippa slitaget. Men finns det något liknande om longering, eller är det bara "råttan i pizzan"?
Att det kan slita om hästen får skena runt helt häjkon bäjkon säger ju sig själv.
Undrar också hur det kan slita mer än när man tex rider på volt i ridhuset eller tex inte rider i balans.
Jag longerar alltid på stor volt och i ridhuset och använder mig faktiskt av det för att få lite mängdträning dvs galopp under lite längre tid utan den belastning som ryttare och full utrustning ger.