Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Jag har faktiskt igen aning vart jag ska lägga denna tråd, men jag testar här :crazy: Jo, jag undrar om det är obligatoriskt 1...
Svar
9
· Visningar
1 775
Senast: Sammet
·
Träning Nu är jag trött på att jämt bli rädd så fort det händer något under ridturen. Trött på att jämt hitta på ursäkter för att slippa hänga...
2
Svar
25
· Visningar
2 189
Senast: Lejonelle
·
S
Träning Finns det några knep att ta till när en häst rullat fast sig i boxen? Förra vintern rullade vår shettis fast sig ,när han vilade för att...
2
Svar
31
· Visningar
5 666
Senast: Zarah.Q.
·
Ridning Sanningen har uppenbarats för mig! Jag ser nu felet i mina tidigare handlingar, jag är frälst! Förutsättningen för god ridning göms i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 936
Senast: Sammet
·
P
Träning Nu har jag själv aldrig varit med om det, eller sett det med egna ögon. Men när jag läser inlägget om Fastrullning så får det mig att...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: chrysler
·
F
Träning Har en nordsvensk fd travare på foder för senare köp. han är född 91, sluta på travet 98. gått som ridhäst hos ägaren innan den som äger...
Svar
18
· Visningar
1 368
Senast: Sablar22
·
E
Träning Har fått en bok idag om detta (Hästmassage och markövningar med TTouch och TTeam, av L Tellington-Jones). Citerar boken: "Föreställ...
Svar
8
· Visningar
1 673
Senast: Egonson
·
E
Träning Hejsan! Läste just här om trickträning och det inspirerade mig. Tänkte följa utbildningstrappan på http://www.trick-training.nu/ Har...
Svar
1
· Visningar
987
Senast: Korven
·
P
Träning Någon här som lärt sin häst "spansk skritt" från marken ? [och från rygg] Har sett en video, Natural trick Training, den va väl okej...
Svar
10
· Visningar
1 117
Senast: asmodeus
·
J
Träning Mår hästar bättre av att gå på lösdrift?
2 3
Svar
40
· Visningar
2 512
Y
Träning När jag köpte min hingst var han inte alls hanterad (5 månader gammal) men han lärde sig snabbt att bli borstad, går i grimma och...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: 95johsv
·
N
Träning Får hem en ponny i början av januari. just nu är hon ur kondition och har massa vinterpäls då hon går ute mycket och bor i ett kallt...
Svar
9
· Visningar
985
Senast: *Natta*
·
Ridning Klockan 17.00 på SVT 1 är det ett program om den nystartade ridakademin i Versailles, som drivs av samma snubbe som har cirkus Zingaro...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: haringenfantasi
·
Ridning Har med intresse följt bl a tråden om Kottas. Varför söker ryttare Gud i sin tränare? Varje tränare är just tränare, de lär hela...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 645
M
Träning Kan en häst lära sig för mkt, och bli förvirrad, trött, ledsen, apatisk eller ngt? Te.x. om man rider både western, hoppning dressyr...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: kicki71
·
W
Träning Om man är en duktig ryttare borde man väl inte behöva såga hästen till att "gå på tygeln"? Vet många som sågar för att få hästen i form...
Svar
13
· Visningar
956
Ridning Hej på er! Red min darling igår (foderhästen) och funderar över en sak. Hästen har lite underhals som ska bort!! Men hon går gärna...
2
Svar
31
· Visningar
2 705
Senast: Elizette
·
Träning hejsan! :bump: jag undrar vad ni tycker om att transportera en 4årig unghäst(islandshäst) ca 36mil-ner och 36mil-hem med ca 3veckors...
Svar
3
· Visningar
1 267
Senast: elding
·
T
Träning Funderar på att ta av skorna på min tjej.Vill veta vad ni som har erfarenhet av det tycker. Mycket tacksam för svar.
Svar
8
· Visningar
945
Senast: Qyenn97
·
Träning Min kära älskling är en väldigt speciell häst. Han har nog det största hjärtat i universum(men så e han ju oxå connemara!) :) *var...
Svar
9
· Visningar
885
Senast: Juzzzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama