Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Jag såg att det fanns flera tidigare trådar om detta men jag skriver min egne iaf. :smirk: Hur stor tycker ni att en sommarhage...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: chrysler
·
T
Träning heej! en häst i mitt stall, är inte klok! hon taktar utav bara h-e, och ska bara småtrava hela tiden = att hon blir helt döblöt av...
Svar
9
· Visningar
1 530
Senast: Totti
·
L
Träning Jag har fått låna en "klicker" av en kompis som har hundar. hon förklarade lite hur man kunde göra- Finns det någon här som har...
2
Svar
32
· Visningar
2 170
Senast: Kassiopeja
·
Träning Har ni era hästar på sommarbete? Hur länge i så fall? Har ni bete eller skjutsar ni iväg dom nånstans? Hur långt i så fall? Rider ni...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 141
F
Träning Jag vet att många anser att join up är en förkastlig metod, eftersom hästar i naturen inte håller på så. Men så börjar jag undra hur...
Svar
12
· Visningar
1 293
Senast: bigganl
·
A
Ridning Jag har en fundering som rör träning av unghästar till dressyrhästar. I sverige verkar det mycket vanligt att man tömkör sin unghäst...
Svar
9
· Visningar
3 834
Senast: bigganl
·
H
Träning Hej! Jag har en häst, Ronja som jag tränar nh med. Jag tränar inte för någon utan är självlärd och får hjälp av min kompis och de...
Svar
12
· Visningar
1 307
Senast: celeber
·
B
Träning sadeln är ju från början uppfunnen för att ge stöd åt ryttaren. senare även för att fördela ryttarens vikt på hästryggen men om man...
Svar
11
· Visningar
978
Senast: Yrja
·
Träning ... på överskottsenergi? Att hästen inte vill stå still, att den inte tar en förhållning, att den drar när du leder..? Skyller du...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 505
Senast: Gilan
·
Träning Idag tänkte jag att jag skulle rida ut på medryttarpållen. Har varit ute med henne 2 ggr innan i skogen men då har ägaren varit med...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: corzette
·
A
Träning Det här är ingen”problemtråd” eller en direkt fråga.. Bara några tankar runt mig och en tillfälligt inlånad häst. Lite allmänt gnäll...
Svar
7
· Visningar
935
Senast: Stopek
·
W
Träning Varför ser så många hästar han jobbat med helt avstängda ut? http://parelli.parellinet.net/images/sshow/encounters/oconnors.jpg...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 958
Senast: mallan
·
Träning I nya nummret av "hästen" finns en intressant artikel om en vildhäst som lite tursamt kom hit till Norden. Ett mustangsto som jänkarna...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: Nilaya
·
H
  • Låst
Träning Vad tycker ni om det knepet?? En man i mitt stall visade mig det knepet på min häst igår. Jag frågade honom om det inte gjorde ont på...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: MaLu
·
K
Träning hej.. har ett "litet" problem som jag undrar över...vi har en häst som är ganska o-hanterad.när vi jobbar med den så stegrar hon sej när...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: BrokenSilence
·
N
Träning någon som har några bra tips att träna upp smidigheten hos en pålle? sådär alltså så att hon så småningom ska kunna vända på en femöring
Svar
9
· Visningar
882
Senast: pannkakssmet
·
Träning Med anledning av annan tråd: Jag har alltid trott att boxvila betydde just - boxvila. Dvs att hästen ska vila i sin box under den...
Svar
11
· Visningar
2 326
Senast: giffan
·
Träning Nu när det är så hårt i marken är det ju perfekt att leka med balansövningar istället. Så då tänkte jag starta en tråd där ni får...
Svar
8
· Visningar
951
Senast: Daarling
·
L
Träning Jag undrar vad ni anser om broddad häst (4 på varje sko) och gå på asfalt. Är det / kan det vara skadligt för hästens ben? Tack för...
Svar
14
· Visningar
3 995
Senast: norrland65
·
C
Träning Rider som sagt en häst på 12 år som har tappat sina muskler.. När vi skall galoppa i skogen så går det hur bra som helst.. Men på...
Svar
17
· Visningar
1 053
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur