Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nu har jag hållt på i flera dagar med att försöka få på min häst grimman i sommarhagen. :( Om jag lyckas komma i närheten av min häst...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 223
Senast: LIA
·
A
Träning vad betyder det, om en häst behöver ridas mellan hand och skänkel?
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Immer
·
Träning Kan din hästhantering sammanfatts kortfattat? Att hästar behandlas som individer förutsätter jag, men finns det någon "röd tråd" i din...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 034
Senast: AnnaKarinA
·
I
Träning Varför kör man hästar i grimma och inte i halsrem?
Svar
10
· Visningar
1 590
Träning När jag leder min häst så går han alltid snett bakom mig. Om han är väldigt pigg och har liter bråttom så kan han takta bredvid mig med...
2
Svar
20
· Visningar
2 001
Senast: v_NiniZ_v
·
A
Träning jag ska ha en häst i en månad i sommar, och hästen har absolut inga ryggmuskler utöver det absolut nödvändigaste för att man ska kunna...
Svar
10
· Visningar
1 101
·
V
Träning JAG HAR EN HÄST SOM JAG HAR HAFT I CA 2 MÅN. ALLTING GÅR JÄTTEBRA MED HONOM FÖRUTOM ATT HAN STANNAR HELA TIDEN. nÄR MAN RIDER SÅ FÅR HAN...
Svar
15
· Visningar
1 191
·
Träning Måste skriva av mig lite. Har ledarskapsproblem med min häst. :crazy: Han har kommit på nu hur stor och stark han faktiskt är och...
2
Svar
24
· Visningar
3 204
·
I
Träning Hade för ett antal år sedan en unghäst som var rena rodeodrottningen. Men jag åkte aldrig av henne märkligt nog. Numera är jag inte...
2
Svar
26
· Visningar
2 364
Senast: toughcookie
·
M
Träning Kan knappt sitta stilla! Har nu ikväll varit och provridit min häst som är på inridning. Är överlycklig. Hon var såååå duktig. Vi både...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Matilda_o_Bonita
·
Träning Hej! Behöver lite enkla dressyr övningar att göra på min häst då hon inte få galoppera så mycket. Trav och skritt övningar. Inte...
Svar
5
· Visningar
1 520
Senast: mackan
·
Träning Vill ha hjälp och råd. Tömkör min femåring sen ett år tillbaks han var tidigare aldrig tömkörd innan jag köpte honom så vi har jobbat...
Svar
13
· Visningar
3 164
Senast: mackan
·
E
Träning Hur, i vilken ordning, sätter hästen ner skånkerna när han går i en korrekt öppna resp. sluta i skritt ute på spåret? Någon som har en...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Egonson
·
Träning jag var med på någon vet bes så jag undrar vad ingår i vet bes på häst.Jag har inte gjort det själv på dom jag har fått eftersom fått är...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Nora
·
M
Träning Har alltid tyckt det är kul med undersökningar :angel: Därför kommer här en liten undersökning om hur ni har det i och runt ert...
Svar
18
· Visningar
1 363
Senast: Hallonsoda
·
Träning Igår vågade jag mig med myyycket ångest iväg till ridbanan med Vision (som är T-märkt och inte ska jobbas varken på böjda spår eller med...
Svar
9
· Visningar
1 512
Senast: overtyre
·
M
Träning hejsan. Jag har ett sto som är rätt så lätt skrämd och väldigt osäker av sig när hon går ensam eller står ensam i stall/hage. Någon...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: knasan
·
O
Träning fick höra ett sätt som en tränare X gör som tydligen "ska fungera". dvs att i utbildningstadiet binda fast fölet/unghästen vid en stadig...
2
Svar
32
· Visningar
3 673
Träning ..och det går inget bra. känner en liten tjej på åtta år som rider på ridskola en gång i veckan, och sedan får låna min ponny ibland...
2
Svar
32
· Visningar
2 137
Senast: Trissa
·
M
Träning När vi köpte Totte slet han sig ett par ggr i gången, det blev bättre och bättre och till slut stod han ganska lugnt där. Nu har han...
Svar
5
· Visningar
911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka