Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning På senaste träningen så fick vi (jag & min medryttare) klura ut hur han går med baken.... Går han rakt på rak linje...? Om inte åt...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 070
Senast: Arracsbullen
·
S
Ridning Kan man rida barock på alla sorters hästar? Förstår att vissa är mer lämpade men är det extra svårt med någon speciell typ av häst...
Svar
2
· Visningar
790
K
Träning Hur är de med ni som är vuxna och har shettis som sällskap till eran stora häst. Låter ni den lille bara stå eller håller ni den igång?
Svar
15
· Visningar
1 302
Senast: Chivita
·
J
Träning ska ta över en travare för att han ska tagga ner och ha en chans att bli mer "häst", så vill jag ha tag ett ställe för honom där han...
Svar
6
· Visningar
855
Senast: Yrja
·
A
Träning kan nån hjälpa mig med hur avståndet ska vara? det är uphöjda cavaletti bommar som jag tänkt trava över för att få henne att ta lite...
Svar
1
· Visningar
2 757
Senast: Totola
·
Träning Jag rider ett varmblod som precis håller på att sättas igång ordentligt efter bete + skada. Jag har precis börjat att galoppera henne...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Totola
·
G
Träning Hej..Undrar om någon har lite tipps om hur man ska rida sin unghäst så hästen blir stabil i gången och inte så vinglig. TACK :bow:
Svar
4
· Visningar
957
Senast: gaviscon
·
C
Träning Jag har sedan jag fick hem min nsv unghäst som avvand fölunge (hon är nu drygt 1 år) försökt hantera henne så mkt som möjligt för att...
2
Svar
21
· Visningar
2 206
Senast: cafu
·
Träning Min ettåring håller på att krypa ur skinnet. Hon kom till mig för 1½ vecka sedan så jag har mest ägnat mig åt att lära känna henne. Så...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: Mysaan
·
Träning Jag är en sådan som planerar det mesta i detalj väldigt långt tid i förväg. Blir inte så stressad då men om det sker avvikelser från...
Svar
13
· Visningar
906
Senast: lil-sis
·
C
Träning Vad ska jag göra med min unghäst som tappar balansen och lägger sig ner när jag ska kratsa hennes hovar :confused: Jag vågar inte...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Mia_R
·
K
Träning Min häst är som sagt väldigt speciell........ Lite av en "pissmärr" kan man väl säga. Nu hände det igår igen, hon bet mig! Detta har...
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: e_s_t_e_t
·
C
Ridning Passande ert intresse för AR. Vad väljer ni? Vad tittar ni efter? Vad är viktigt/oviktigt? Sätt gärna ihop den ultimata hästen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 217
Senast: crixi
·
Träning Hej! Jag har tidigare skrivit här på forumet om vår inackordering som har betett sig märkligt, haft konstiga symptom osv. Vill först...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 987
Senast: e_s_t_e_t
·
Träning har ridit barbacka på min häst sen den kom hem, i snart 2 veckor. Förrutom 15 minuter då jag provred en sadel. Har hittat en sadel som...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: imse
·
Träning Hur gör man för att få det?? Är hos tränaren i USA nu och mina underskänklar är ett av dom större problemen vi har förtillfället...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: lizan
·
A
Träning Hej! Har en liten fråga till er. Min valack är en väldigt skör häst som fått mkt pryl i sitt liv och har därför väldigt svårt att lita...
Svar
9
· Visningar
1 266
Senast: anny
·
C
Träning Vet inte om det här passar in här men det har att göra med hur du arbetar i stallet... Eftersom man gör allt åt samma håll jämt...
Svar
4
· Visningar
1 114
Senast: Madeleine Nilsson
·
S
Träning hej jag har en unghäst som är fyra år och är importerad från Tyskland. Vad vi vet har han aldrig hoppat. vi har övat lite bommar men...
Svar
6
· Visningar
910
Senast: missen
·
Träning HJÄLP!!!Hon är en ganska grov TINKER på ca 160cm, 3 år... I fredags blev min häst såld. men för andra gången trots att veterinären var...
Svar
14
· Visningar
2 772
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama