Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning vad har ni för åsikter om detta? det finns en JÄÄÄTTE lång och brant backe som tyvärr är asfalt som jag skulle vilja skritta uppför och...
2
Svar
31
· Visningar
5 489
Senast: fälttävlansnörd
·
L
Träning Va på en regiola tävlinga i helgen, i 1.20 så va det en ryttare som tryckte in sporrarna på hästen rejält, efter hans ritt(han va...
Svar
14
· Visningar
1 722
Senast: Hidalgo
·
Träning Jag hjälper en äldre kompis som inte ridit så länge. Hon har en häst som är 7 år och som var inriden när hon köpte den. Men hon har i...
Svar
3
· Visningar
999
D
Träning Har ridit för en ny tränare som har en hel del ideer som går tvärt i mot vad jag har lärt mig tidigare. Han sa att jag skulle vrida...
Svar
11
· Visningar
1 160
S
Ridning Ja frågan har ju som med namnet och göra. Skulle vilja lära min ponny spansk skritt. Vet inte riktigt vart tråden ska läggas men jag...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: sweet_extraa
·
M
Träning Hej! Jag har ett varmblodssto på foder som kliver/stryker sig på frambenen när hon blir riden. Jag rider henne med benlindor men idag...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: Melinan
·
Träning Hejsan! Har ett litet problem me pållen min, när vi hoppar i höger varv på raksträcka så byter han jämt galopp innan hindret... Om man...
Svar
1
· Visningar
797
T
Träning ponnyn är som sagt halt, hålvägg på bakfoten och får inte belasta den mer än nödvändigt. men det känns så synd om henne att hon bara ska...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Tican
·
S
Träning Vad gör man med en häst som passar i skritten? driver man på så passar den snabbare, eller börjar trava. Passar även i hagen. Att...
Svar
7
· Visningar
1 248
Senast: Totola
·
C
Träning Jag har sedan jag fick hem min nsv unghäst som avvand fölunge (hon är nu drygt 1 år) försökt hantera henne så mkt som möjligt för att...
Svar
1
· Visningar
1 047
Senast: Malinnea
·
Z
Ridning :confused: Som det står i rubriken.
Svar
1
· Visningar
662
G
Träning Vad är det bästa antignag-medlet till staketstolparna i hagen??? Ge mig tips!!! Kan ju även passa på att fråga om bästa anti-gnag...
2
Svar
34
· Visningar
5 020
Senast: cumilur
·
K
Träning Min medryttarhäst ska snart iväg på inridning men borde det inte heta tillridning? :confused: hon kan grunderna dvs framåt, halt...
Svar
1
· Visningar
656
·
Träning Om hästen går runt runt på en volt i hagen, så måste det väl vara ett tecken på att den är extremt rastlös...?! Det är två hästar som...
Svar
12
· Visningar
1 401
Senast: Tess82
·
J
Träning Jag har ett 12-årigt sto som är i det närmaste helt outbildad. Hon är bara skogsriden. Jag är ungefär lika utbildad som hon är, har...
2
Svar
20
· Visningar
3 079
·
B
Ridning Vad rekomenderar ni AR-ryttare att rida in en häst på (träns/bett). Hästen, 3år, hingst/welshcob. Har använt "vanligt" engelskt träns...
Svar
19
· Visningar
1 288
Senast: Blixtra
·
Träning Vad kan man göra för övningar för att stärka de muskler hästen använder vid galopp, UTAN att galloppera??? Har en travare som förstår...
Svar
10
· Visningar
1 176
Senast: panzy
·
S
Träning alla NH fantaster, ska man longera hästen eller har det negativ påverkan på häst o människa relation? o så sliter det ju oxå mkt på...
Svar
17
· Visningar
1 267
Senast: crux_ansata
·
C
Träning Knott problem!!! Finns de nån som har en bra huskur som funkar mot dom små otäckingarna? Har en liten arab som är super känslig mot både...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: Egonson
·
Träning Någon som har erfarenhet av att importera P.R.E från Spanien (Malaga). Hur klara hästen foder och miljöomställning? Hur får man kontakt...
Svar
9
· Visningar
2 195
Senast: strega
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama