Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Hej! Har nyligen blivit medryttare på en 20 årig Nordsvensk, helmysig och tycker om att få komma ut. Men hon har inte gått sen i våras...
Svar
13
· Visningar
1 058
Senast: _Aniara_
·
E
Träning Jag är så arg! Iförrgår släppte de ut min Vallack (som tror att han är hingst fast han är 12 år :angel: ) med 5 brunstiga ston utan...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: Görel
·
K
Träning hej hej.. jag vet ej vad NH står för vet någon annan det? Tacksam för svar! :D
Svar
1
· Visningar
657
Senast: littL flower
·
C
Träning Vad anser du vara "hårt underlag"? Travar du på grusväg tex, eller endast på mjuka skogsstigar? Vore roligt att höra hur andra tänker...
Svar
12
· Visningar
2 134
Träning Huga, min mage pirrar så jag knappt kan äta. På lördag morgon sla vi åka till Linköping och hämta hem våran shettis, Fänlids Cornelia...
Svar
6
· Visningar
704
Senast: Mount Never Rest
·
M
Träning För att göra en sak klar direkt! Detta inlägg gäller INTE Harry. Så ni behöver inte börja fundera om vi fått problem :crazy: I...
2
Svar
20
· Visningar
2 650
Senast: Mount Never Rest
·
Träning Vad gör man då? Ska man träna hästen för hur andra kan komma att hantera den eller ska man kräva av andra att hantera hästen som man...
Svar
10
· Visningar
1 304
Senast: Yrja
·
Träning Jag blir galen på mitt 3 mån föl. Håller på och försöker träna honom inför premieringen om två v men han är helknäpp! Han kör med...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: Welsh
·
M
Träning hej är det nån som har börjes repgrimma? några klagomål på den?? hur är den i storlek?? (finns ju bara i en storlek så ja är rädd...
Svar
16
· Visningar
1 703
Senast: Egonson
·
Träning Jo då har jag ju nästan köpt (veterinärbesiktningen kvar!) en 6 åring som inte är speciellt mycket riden utan mest "grundriden" dvs hon...
Svar
3
· Visningar
1 489
Senast: mackan
·
Träning Hejsan! Har en undran :idea: Har inte så mycket erfarenheter av hingstar så därför frågar jag er som har. Kan man släppa ihop...
Svar
8
· Visningar
2 319
Senast: EmblaAsk
·
Träning Jag har letat bland trådar, för jag vill minnas att jag har sett en för länge sedan med samma problem som mig. Min häst går på...
Svar
12
· Visningar
1 334
Senast: malinsky
·
T
Ridning Någon som har någon pejl på det? hur det fungerar osv. Jag har förstått poängen med det, men hur gör man? Min hovslagare rider det och...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: Totola
·
Träning Jag har ett litet problem vid ridning. Hästen slår väldigt med huvudet, kastar upp det och försöker dra tyglarna ur handen på mig. Jag...
Svar
19
· Visningar
1 478
Senast: PrinceFair
·
Träning Jaha, nu har jag lyckats skapa mig ett problem jag absolut inte ville ha... Valacken är ju en arbetsnarkoman, född sån. Har alltid...
Svar
10
· Visningar
1 296
M
Träning Vet inte om denna tråden hamnat rätt, men någon får väl flytta den då. Idag tänkte jag prova hur Bonita reagerar med sadel efter ett...
Svar
4
· Visningar
825
Senast: Annie1982
·
D
Träning Hästen jag rider(har börjat rida honom nyss,har ridit honom ca 5 ggr) har svårt att fatta vänster galopp. han är stelare i vänstersidan...
Svar
9
· Visningar
2 697
Senast: Smulu
·
Träning hej! Jag vill ha en häst från västkusten till östkusten, har hört att det finns transportfirmor för sånt. Har letat efter såna på nätet...
Svar
4
· Visningar
1 949
Senast: Muraja
·
S
Träning Jag är en av dom som tycker att trav nedsittning är det hemskaste o svåraste inom ridning o undviker det i högsta grad. Men så idag red...
Svar
7
· Visningar
738
Senast: lojsan_
·
Träning Vilken sida kallar ni den stela, den sida hästen inte vill länga eller den sida den inte vill korta?
Svar
8
· Visningar
988
Senast: Smulu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama