Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Ridning Hörde en instruktör prata nyligen om att hon hade problem att förklara för en elev vad samling är, eftersom det var dags att samla...
Svar
4
· Visningar
1 548
Senast: tottenham
·
Träning Hallo! Jag hjälper till i ett stall med ägarens tre hästar. Det är främst en häst, ett fbl sto, som nu är dräktigt som jag håller på...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: Pansi
·
W
Träning Har ett 3 årigt sto som är helt livrädd för sprutor.... Har nu försökt chipmärka henne utan att lyckas går heller inte att få henne...
Svar
13
· Visningar
888
Senast: pufffan
·
C
Ridning jag var på kurs nu i helgen i AR och har börjat fundera ganska mycket. Mycket över det här med bärighet. Äntligen förstår jag bättre hur...
2
Svar
33
· Visningar
2 897
Senast: Carmenzita
·
Träning När jag rider skänkelvikningar (tror att det är till höger) så viker jag mig i sidan. Har lite tendeser att göra så i tex...
Svar
7
· Visningar
883
Senast: Tora
·
L
Träning har någon några bra tips för att komma ner i sadeln mer?? :confused:
Svar
9
· Visningar
1 129
Senast: Lebrozo
·
Träning ...,och bara en stor gräsmage. Hur får man igång den på bästa sätt. Är inte riden på ett år, bara promenerad och ngn enstaka gång...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: cewe
·
P
Träning Nu har jag haft min lilla häst i en vecka (lite till). Eftersom hon är unghäst och riden välldigt lite så har hon ju börjat testa vid...
Svar
14
· Visningar
1 207
Träning Jag har ett shettis sto som är mellan 6-10 år. Hon används till körning och även ridning. Nu är det så här att hon har fått lite...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: EmblaAsk
·
B
Träning Jag tycker att det är vansinne som det är på endel stora stall -och endel mindre med för den delen- när hästar får gå ensamma i små...
2
Svar
37
· Visningar
2 005
Senast: martha
·
S
Träning har nu sett flertalet annonser om 3 åringar (antagligen födda 2002) som är "väl inridna och hoppade uppsuttet". Är detta ngt som många...
2
Svar
29
· Visningar
2 563
Senast: fnorr
·
E
Träning Hej! Tror ni hästar far illa av att byta hagkompisar??? :confused: Är lite orolig för mitt sto, jag fick flytta henne till annan hage...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Einar
·
Träning Min lilla dam har nu under sommaren lagt av sig något fruktansvärt. Det är pinsamt :o Tänkte börja sätta igång henne nu igen, men vet...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: fuji
·
M
Träning Hej! Jag skulle jättegärna vilja ha tips på hoppövningar/banor samt andra roliga övningar. Får hem ett varmblodssto på 10år på Måndag...
Svar
7
· Visningar
859
Senast: fuji
·
Träning Har fått höra av min inackodering att man inte ska ha 3 hästar i samma hage 2,4 eller fler ska det vara men aldrig 3 för att inte en...
2
Svar
21
· Visningar
2 619
Senast: Piraja
·
Ridning Min häst har haft ofrivillig vila nu 2-3 månader av lite olika omständigheter, så nu funderar jag på om det är lika bra att börja om...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Totola
·
Ridning En fråga jag funderat väldigt länge på är om akademisk ridning och Barockridning är samma sak? :confused: Om inte, vad är de för...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: CillaW
·
Träning *hoppas det här ligger rätt - annars ber jag om utrsäkt* En ängel som sagt, i en hovslagares skepnad. Min häst har haft problem...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 401
Senast: realist
·
C
Ridning Konsulterade en tysk tränare igår som brukar ha ganska goda ideér. Jag har precis börjat skritta igång min hingst igen efter hans...
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: CarolaLind
·
Ridning ...och ha fel kota som högsta punkt... Kanske inte heeelt renodlad barckfråga, men det verkar som många här vet mycket om detta med...
Svar
6
· Visningar
1 125
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama