Antalet hästar i hagen?

Sv: Antalet hästar i hagen?

Aldrig hört talas om. Hellre 3 än 2 för min del. Så många som möjligt. Visst finns det chans att en blir utstött, men den chansen är lika stor om man har 4 eller 6. Hästar parar inte ihop sig två och två, de är heller inte med en häst bara för att de andra stöter bort den. Hästar lever i flock på många djur och måste samarbeta allihop. De finner kanske en häst som de fungerar bra med, men det brtyder inte att den tredje inte "får vara med". De är en flock som går och betar tillsammans.

Släpp ihop dom 3 och 3 och håll koll på hur det verkar. Ibland han en häst undvikas av någon annan innan rangen är färdig, men det brukar ordna upp sig efter någon vecka.

Sv: Antalet hästar i hagen?

Har för tillfället 3 st i hagen. Ett äldre sto som vakar och håller koll, en 4-årig valack (inridningshäst) och ett åringsto. Unghästarna leker och stojar och det äldre stoet försöker hålla lite regler. Unghästarna somnar mitt på fältet då och då och det äldre stoet vakar då över "ungarna". Det råder harmoni och ingen blir orolig när någon av dom tas in. :cool:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 224
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 917
Senast: Joro253
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar