Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning har ridit sen jag var liten och är ändå rent nollställd... vad sjutton är eftergift?
Svar
3
· Visningar
802
W
Träning Hej vet inte om det här inlägget platsar här eller vart jag skulle ställt frågan. Jag funderar iallafall på att skaffa häst inom de...
Svar
12
· Visningar
1 626
Senast: AnnaKarinA
·
M
Träning Okej, får väl börja med att skriva att jag vet att nh är en hel "livsstil" om man nu säger så, ett helt tankesätt med mera med mera...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: yes
·
T
Träning Kastrerade min 5-åriga hingst för snart tre månader sedan (liggande på klinik, dvs ingen risk för att någon testikelvävnad är kvar)...
Svar
16
· Visningar
4 790
Senast: Abova
·
C
Träning Har köpt mig ett kallblodstravarsto som visar upp en galant tölt. En avslappnad och ren 4:e gångart, ganska kul faktiskt! Menh hur...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: evis
·
Träning Ska ha min häst på lösdrift nu för första gången i hans(oc mitt) liv. Min syster(och jag) har lite tankar ang. täcken och ridning...
Svar
14
· Visningar
1 102
Senast: Yrja
·
S
Träning hej, jag har en fyraåring som gärna lägger huvudet på snedden när jag rider och tuggar på bettet. så jag undrar om ni har något...
Svar
4
· Visningar
741
Senast: sarah__987
·
Träning Min islänning är en rätt så envis pålla.. en häst som mest vill rusa och inte ta det lugnt.. nu är det så att hon har bra dagar och...
Svar
8
· Visningar
1 341
Senast: Tibra
·
K
Träning japp har 2 st, feta minishettisar, benen syns knäppt för magen är så stor, :angel: det är ju efter allt gräs, men så nu ska jag iväg...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Nora
·
Träning Men jag undrar över en sak. Det sägs att om hästen naffsar ska man rycka upp armbågen mot dess huvud. Men hur blir det då med en shettis...
Svar
10
· Visningar
869
Senast: Ajabaja
·
Träning Jag ska lasta hästen för andra gången i kväll. Första gången skulle jag bara se om transporten var tillräckligt stor, men nu när jag har...
2
Svar
24
· Visningar
1 622
Senast: Welsh
·
Träning Den treåring jag håller på att rida in slår efter skänkeln, blir arg när jag håller om för hårt, några bra tips som inte är för hårda...
Svar
13
· Visningar
1 052
Senast: NoExit
·
B
Träning hej jag behöver mycket tips hur man ska göra med ett 4 årigt sto som lägger sig under ridning när det inte passar lilla fröken. Hon...
Svar
19
· Visningar
1 608
Senast: Luff
·
M
Träning Hej! Skulle vilja veta lite om det finns något tips. Köpte en ponny som var ganska "död" innan han kom till mig.Nu har han blivit...
Svar
14
· Visningar
1 102
Senast: mimmi_t
·
F
Träning jojjomän..... kom på mej själv idag när jag skulle ut å köra min lilla gummsa... jag kom till stallet som vanligt men när jag...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: mimmi_t
·
L
Träning Jag har börjat rida igen efter 15 år och är lika frälst som jag var då. Nästan jobbigt hästtokig :love: Jag rider på ridklubb 1 gång...
Svar
7
· Visningar
867
Senast: *Lena*
·
A
Träning Jag känner att min häst inte passar mig, och att jag kanske har för lite kunskap för att ta hand om honom på rätt sätt. Han är en ganska...
2
Svar
23
· Visningar
2 309
Senast: eldione
·
T
Träning Nu står jag antagligen med 1hingst och inget sällskap till honom längre, fick reda på att hans hagkompis åkte idag. Hur ska jag lära...
Svar
7
· Visningar
774
Senast: Tiggertjejen
·
L
Träning Hur lär man en häst att backa ur transporten?? Min häst har alltid åkt lastbil förut och gått framåt nerför luckan. Nu när vi skulle...
Svar
18
· Visningar
1 117
Senast: ang
·
C
Träning Jag kan tänka mig att detta är ett uttjatat ämne, men jag känner att jag bara sitter som ett frågetecken numera. Jag behöver få lite...
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama