Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet du bara vad de sa? Nyss var du ju med??tintilar skrev:Tydligen inte. Min häst borde inte heller ha gjort saker som han gjorde. :smirk:
Jag vet inte om de röntgade - de antar jag om de hittade spatt. Jag vet bara vad dom sa.
Varför skulle du inte få det? Han är väl en arbetande hovslagare???tintilar skrev:Jag kan fråga om jag får ge ut namnet.
Jaha... :smirk:tintilar skrev:Jag var med under förloppet då hon åkte in och ut - hon berätta vad som sas etc. Jag var inte MED in till klinikerna.
tintilar skrev:Men jag VET ju inte. Och efter som att han har gjort min häst så mycket bättre - med just denna 'fakta' - så ger jag honom en chans. Händelser övertygar mer än ord.
När du ändå är i farten och frågar runt, så kan du ju ta och fråga veterinärerna på kliniken hur det var möjligt att de missade att en häst hade frakturer i båda frambenen...tintilar skrev:Jag är villig att lyssna, men jag kan inte avgöra vad som är rätt eller inte. Därför är jag öppen för båda förslagen och ska därför fråga honom om detta. Och som jag sagt upprepade ggr, han är fortfarande här "på prov". Vi har alltså inte bestämt oss för om han är vettig eller ej. Men min häst har bara honom att hoppas på, och därför ger vi honom en chans. Jag säger inte att ni har fel, inte heller att han har rätt. Sen är världen sällan svart eller vit heller.
Dessutom är väl hovis en ängel?Gnist skrev:Tycker att du genom hela denna tråd framhållit din hovis, som "experten" som kan och vad alla vi sagt spelar ingen roll, eftersom din respons varit att:
"min hovis säger ju..."
Humelibumlan skrev:Dessutom är väl hovis en ängel?
Humelibumlan skrev:Ok.. ja fråga han om du får ge ut hans namn... Han borde väl skott när jag jobbade inne på valla så då bör jag väl veta vem han är..
Men vi kan ju tillsvidare gissa på Nisse, för hade han skott så hos Stig H så kan det ju vara förklaringen till varför han inte längre skor på valla eller travhästar :smirk:
Har för mig att det står en siffra i tråden någonstans om när han skodde på valla...ghost skrev:Men Humelibumlan då, inte trodde jag att du var så gammal så att du jobbade inom travet FÖRE rakbanornas tid????
Jag måste säga att det var en otrolig sakkunskap i denna tråd???
Hästar med frakturer som inte varit halta??? Snedverkade hovar för första kurvan, men då har vi ett problem... Är det för ingången eller utgången av kurvan som hästen verkats, eller står hovis beredd i första sväng???
/// ghost
Hovis förväntas stå i mitten av svängen såklart.... aldrig hört om depå stopp?