Träningstips?!

Sv: Träningstips?!

Jag är vekare än vek :D
Jag är den största mes som gått på två ben!!!! Och det syns!!!

Det är inte för inte som jag har en häst som är rädd för andra hästar och en hund som är rädd för andra hundar :angel:

Jag har aldrig lyckats bli ledare över någon annan än dom två :o

Jag vet precis hur jag "borde" vara men jag är inte sådan hur mycket jag än försöker....
Det är bara att se på skillnaden mellan mig och min mamma. Hon är otroligt dominant och självsäker och detta ser alla sorters djur så dom vill gärna vara henne till lags. Medan jag är otroligt mjuk och snäll vilket gör att djur (spec. rädda) ofta litar på mig men dom ser mig inte som någon ledare utan bara som en snäll person...

Det kan jag ju tillägga när jag ändå nämner min kära mor, valacken är stört förtjust i henne! Och detta fast hon knappt rör vid honom! Han vrider hela kroppen när han står i stallgången när han hör att hon pratar, han vill verkligen att hon ska se på honom m.m.
Fast hon har inte orken eller lusten att träna med honom (tycker att det är upp till ägaren) annars skulle hon ha varit den perfekta tränaren för honom.... Så jag kan nog ha svårt att träna alls med honom eftersom han verkar förtjust i stentuffa människor...

Fast jag ska nog prova fortsätta träningen lite smått med tjejen så får vi se om vi lyckas åstakomma något... Men det är synd att jag inte har mer tid... Jag har ju min egna kille som jag inte får glömma och det är så lätt att tänka "men gud vad det krånglar med dig, nu tränar jag Harry istället" för han är så lättsam och han vill så gärna vara med :crazy:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 300
Senast: Enya
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 224
Senast: SkorpSmulan
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info