Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning hej, jag är dressyrryttare och har väldigt stadig skänkel och bra sits. Får alltid mellan 7-8 på den. Men jag har nu börjat märka att...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: tara
·
Träning Moderator får gärna flytta detta men kändes som man hittar flest avelsstokunniga under avel ;) Jag har ett sto som i år får sitt...
Svar
2
· Visningar
1 338
Senast: fio
·
Träning Hej! Jag studerar på ett ridgymnasium, där vi just nu provrider vilka hästar vi kommer ha under terminen. Förra terminen kom det in en...
Svar
2
· Visningar
1 008
Senast: Speedway
·
Träning Hej! Jag ska förklara min sitiuation med min häst. 6 årig valack efter Don's Beau, från tyskland 168 i mkh, inte hanterad eller riden...
2
Svar
26
· Visningar
3 376
Senast: EmeliieT
·
Träning Jag har hamnat i en lite konstig situation! Jag ska nämligen få en unghäst inriden åt mig. Låt mig förklara, strax efter att min granne...
Svar
8
· Visningar
3 045
Hästhantering Vi hästfolk diskuterar ju i all oändlighet varför man gör si eller så, ofta ganska hetsiga diskussioner :angel: Så - hur gör ni i olika...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 563
Träning CRAP!! Titeln blev fel, skulle stå "stigbyglar" å inte "skänklar", duh! :banghead: :banghead: :banghead: --- Det där med rätt sits när...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 560
Hästhantering Har planer att köpa en 3 årig hingst. Stallet finns det sto och han kommer gå i egen hage. Han är under inridning. Enbart sutten i...
2
Svar
20
· Visningar
2 892
Senast: shampiz
·
Ridning Hejsan! Är lite nyfiken på om det är någon som har några tips på hur man kan få en häst i form på ett bettlöst träns?
Svar
18
· Visningar
2 083
Senast: Buck
·
Träning Hej! Jag har haft mitt sto i ett år och hon har aldrig stått still vid uppsittningen och hur mycket jag än tränar så blir det inte...
Svar
18
· Visningar
1 417
Senast: Ebban333
·
Ridning Vi har en C-ponny som är jättestark och dottern har blivit jätterädd. Ponnyn slår med huvudet, skriker och sliter ur tyglarna ur handen...
Svar
11
· Visningar
1 669
Senast: ameo
·
Ridning Här kommer en film på ca 11 minuter. Den visar en duktig ryttare som rider sin häst på ett harmoniskt och mjukt sätt. Det jämförs med...
2
Svar
21
· Visningar
2 875
Senast: Sleepy
·
Träning Jag har en unghäst på 4 år. Hur gör ni vid uteritt av era unghästar? Jag har ridit ut med sällskap några gånger i skritt och trav men...
2
Svar
29
· Visningar
4 051
Hästhantering Skall ställa ut min häst och hon vill inte gå nära mig. Vare sig vi skittar eller travar. Blir säkert 50cm mellan oss vilket resulterar...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Kallebus
·
Hästhantering Hejsan! Har ett 4-årigt sto som inte har ridits så mycket. Kan ha träns och sadel med gjord, har endast skrittat med henne dock...
Svar
11
· Visningar
2 257
Ridning Hej! Idag skulle jag kunna sälja dotterns ponny. Jag skulle göra vid ponnyn idag. Ponnyn blir helt tokig när jag ryktar,sadlar och när...
2
Svar
35
· Visningar
3 164
Senast: Efwa
·
Träning Jag funderar på att köpa en nordsvensk som jag varit och tittat på några gånger. Hon är 4 år, inkörd, men inte inriden. Hon är sutten på...
Svar
8
· Visningar
2 284
Senast: Görel
·
Ridning Jag håller på att lära mig den ädla ridkonsten. Jag har förstått teorin bakom hur hästen arbetar bakifrån och fram. Två olika tränare...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: tuaphua
·
Träning Skulle behöva lite inspiration på övningar mina elever kan göra för att träna upp balans och följsamhet på hästen. Både med och utan...
Svar
4
· Visningar
1 628
Träning Detta är ett I-landsproblem, jag vet - men ändå! Jag har ett sto som hoppats i ett halvår (fem år men har haft föl) och som är totalt...
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama