Jag vet med mig att jag rider långt ifrån bra eller så är det snarare så jag själv känner. Jag har börjat ta några privatlektioner för tränare och efter sista lektionen jag hade sa tränaren att om jag fortsätter rider så som jag rider på träningarna kan jag vara med i klubbens div 3 dressyrlag till våren.
Men jag känner mig inte alls redo för det och om jag skulle vara med måste jag rida aktivt hela vintern och det vet jag att jag inte kommer göra, då jag låter min häst vila på vintern istället för på sommaren i och med att jag har
Raynauds fenomen (trånga blodkärl).
Även om jag hade ridit aktivt under vintern, hade jag personligen inte känt mig redo för tävling redan till våren. Jag hade själv tänkt först nästa höst eventuellt. Jag vet inte om jag kanske springer händelserna i förväg och tänker det värsta redan nu och därför känner mig osäker och vill inte.
Ska väl tilläggas att jag aldrig tävlat seriöst förut, endast ridit clear round (dressyr och hopp), framför allt aldrig tävlat i ett lag.
Det enda jag haft som egna mål var att kanske rida en pay & ride och pay & jump på klubben, någon gång nästa år.
Att mitt självförtroende ska vara så dåligt och att jag är allt för ödmjuk. Det ställer nog till det för mig ibland. Samtidigt vill jag inte kasta mig in i "elden" förrän jag är helt säker på att jag kommer klara det, ett litet dilemma.