Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Min vovve har jag med mig på uteritter ett par gånger i veckan. Det har inte fastnat någon snö att tala om mellan trampdynorna, men nu...
Svar
16
· Visningar
1 225
Senast: Constance
·
Hundhälsa Som många vet har Utter varit personlighetsförändrad och haft beteendestörningar som kommit under en ganska lång period. Vi har tagit... 2
Svar
32
· Visningar
2 919
Senast: Alexandra_W
·
K
Hundavel & Ras Jag har en liten dvärgschnauzerflicka på 6 månader som vi har trimmat för första gången idag. Vet att vi har börjat lite sent, speciellt...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: falukorw
·
Hundhälsa Min hund börjar bli riktigt TJOCK,detta pga att vi ej har kunnat vara ute så mycket pga att vi har hafft det så himmla kallt i ca 2-3...
Svar
16
· Visningar
1 352
Senast: Calazirya
·
G
Hundhälsa Min dobermann fyller 10 nu snart och börjar onekligen bli lite till åren. Man märker det mest på henne genom att hon sover mer och att...
Svar
13
· Visningar
1 693
Senast: aiquen
·
Hundavel & Ras någon som vet något om denna ras ? jag har läst på deras sida men någon som haft lite mer erfarenhet av denna ras ? 2
Svar
27
· Visningar
3 849
Senast: Xoya
·
Övr. Hund Hej! Har en Saab 9000 och skulle vilja avgränsa baksätet från framsätet, eftersom min bil inte är av kombimodell. Vad finns för...
Svar
8
· Visningar
1 513
Senast: jemeni
·
J
Övr. Hund Tänkte höra om någon är intresserad av att träna lydnad tillsammans nere i Malmö? Kanske kan lyckas få ihop ett litet gäng med nya... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
9 187
Senast: jappisen
·
Övr. Hund Det finns en tråd här innan om att man kan designa egna halsband till vovvsingarna...finns det inget ställe man kan designa egna selar på?
Svar
8
· Visningar
893
Senast: ylvali2
·
B
Hundhälsa Vår tjej, (nu 8 mån) kissar oftast flera gånger då vi är ute och går. En hundtränare tyckte det var ovanligt beteende och nu undrar jag...
Svar
5
· Visningar
1 192
Övr. Hund Bilderna är tagna idag men höstkänslan tycker jag finns där. bilderna är tagna av HeRomer här på buke.
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: MaRomer
·
B
Hundavel & Ras Om man hittar en tik som har hd: b och ad: 1. Där uppfödarna säger att de i samråd med veterinär är ganska säkra på att den lindriga... 2
Svar
31
· Visningar
3 357
F
Hundhälsa Man ska ju enligt vissa "normer" röntga en hund mellan 8 och 12 månader (vilket ju är alldels förståerligt), men jag, som vill ha en... 2
Svar
25
· Visningar
3 195
Senast: Jadzia
·
Övr. Hund Sitter just nu och tittar på agilityn, har just tittat på freestylen, och övriga finaler kommer också att visas. Helt suveränt...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: Kakis
·
Hundavel & Ras Jag tänkte vi behöver ju en Flatcoated Retriver tråd. Är jag ensam på buke med att äga en sådan underbar hund? Lägg ut bilder på... 2
Svar
31
· Visningar
4 234
Senast: gretagris
·
Hundavel & Ras Jag, vad säger ni om att avla på en hund (bråckfri), där något syskon har minimalt (knappt synligt) bråck? Jag känner mig mkt...
Svar
15
· Visningar
1 609
Senast: Brandgul
·
Hundavel & Ras Jag funderar lite på denna ras. Ni som har en siberian husky kan väl berätta lite om temperamentet, hur mkt. motion den behöver, hur en...
Svar
9
· Visningar
12 045
Senast: Flo-Jo
·
L
Hundavel & Ras min arbetskamrat försöker förklara en hundras för mig, men jag kan inte komma på vilken det är och vem om inte buke kan hjälpa mig då...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: vallhund
·
P
Hundhälsa Jag är ny här och om jag har placerat denna tråd fel så får ni gärna flytta på den. Idag hittade jag en hund-webtidning har aldrig sett...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Är lite nyfiken. Hästar kan man ju skicka iväg för att få hjälp att reda ut olika problem eller bara få utbildade. Finns det något... 3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 102
Senast: MrsScabtree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?