Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

T
Hundavel & Ras Vad är skillnaden mellan en Svensk Lapphund och en Tysk Spets (Mittelspitz)? Alltså mest temperament och skötsel tänkte jag på. ;)
Svar
2
· Visningar
750
Senast: bellabus
·
Övr. Hund Stämmer det att man måste ha tillstånd och betala in en avgift till länstyrelsen (?) för att få använda blod vid spårandet istället för...
Svar
10
· Visningar
1 078
Senast: Gnist
·
Hundavel & Ras Hur lång tid brukar det ta innan ens MH kommer upp på avelsdata? Vem är det som skickar in till SKK, brukshundsklubben eller? Vi...
Svar
9
· Visningar
2 882
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Anmäler ni båda raserna samma dag och hoppas att de inte går samtidigt (och om de gör det, konstaterar att ni kastat pengar i sjön) -...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: Gnist
·
Hundavel & Ras de smartaste och de dummaste hundarna :angel: "Hundarna som är smartast.... 1. Bordercollie 2. Pudel 3. Schäfer 4. Golden...
2
Svar
36
· Visningar
4 164
Senast: Michis
·
Övr. Hund Vi har en omplaceringshund som nyss fyllt 1 år, vi har haft henne sen i februari. Hon älskar oss i familjen och vi får göra vad vi vill...
Svar
5
· Visningar
1 068
Hundavel & Ras En sund ras, korthår, ståndöron, inte för liten, inte för stor. Ska användas inom detta, ju högre upp på listan, desto mer av det...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Minerva
·
Hundhälsa Nu är det så att det är något konstigt med agnes bakben. Hon sträcker inte ut dem bakåt utan trampar på in under sig istället. Andra...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Fragile
·
C
Hundhälsa Vår hane har börjat med ett beteende han aldrig tidigare haft. Han går nämligen till kattlådan och äter upp kattavföringen och detta...
2
Svar
38
· Visningar
3 652
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa I måndags kväll åt våran mops 2/3 av ett paket mariekex som han tog när vi var mindre uppmärksamma. I onsdags fick han kraftig diarré...
Svar
2
· Visningar
3 197
Senast: Dentaku
·
G
Övr. Hund Har ju, efter att ha kikat runt i alla bildtrådar här ett tag sett att vi verkar vara ganska många som håller på med fotografering här...
2
Svar
34
· Visningar
2 993
Senast: Genesis
·
Hundträning Två veckor tog det, dock inte intensivt, men nu har han fattat. När ett speciellt halsband åker på i skogen då är det kantarellsök...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: movi
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte höra med er som har erfarenhet av båda raserna vad dom största skillnaden raserna emellan är? Förutom storleken då...
Svar
12
· Visningar
16 056
Senast: Izzie
·
Hundhälsa Jag har en hund som lite då och då har något som ser ut som magknip. Han piper till och går runt i en liten cirkel för att sedan lägga...
Svar
13
· Visningar
27 100
Senast: Poni_Tail
·
Övr. Hund Jag, sambon och hundarna ska åka på en kombinerad semester/tävlingstripp i augusti. Vi ska hyra en liten stuga i Arbogaområdet, och...
Svar
3
· Visningar
1 116
I
Övr. Hund Japp, jag igen. :crazy: Nu är det så att vi kommer bli hundägare igen (om allt går som planerat) i början av September. Och det finns...
2
Svar
31
· Visningar
3 712
Senast: lil-sis
·
Övr. Hund Nu är det så att jag har i ett par dagar varit inne på skk.se och tittat på nästan alla raser som finns och det har blivit till en lista...
2
Svar
30
· Visningar
4 747
Senast: Tuvan
·
Övr. Hund Hastigt och lustigt har det flyttat in en terrorist till pälsboll här hemma. Schäfern är fortfarande i chock över monstret som drar...
Svar
18
· Visningar
1 968
Senast: Izzie
·
Övr. Hund Min 5-åriga golden är väldigt "pratig" av sig. Hon "morrar-ylar-skäller" när nån kliver upp, hälsar på eller nåt annat kul händer. Det...
Svar
8
· Visningar
2 975
Senast: Pacita
·
Övr. Hund Visste inte riktigt hur jag skulle formulera mig i rubriken, det blev flera frågor, så jag får förklara det lite tydligare här: När...
2
Svar
26
· Visningar
3 739
Senast: Melli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka