Nytt beteende - vitaminbrist

Sv: Nytt beteende - vitaminbrist

Ja det framgår väl tydligt att jag svarade dig!
Om katten inte får plats ser jag problemet, knappast annars, hygienen sköts väl via rengöring o rätt strö.
PL

Har svårt att tro att inte ens den största storleken skulle vara tillräcklig. Jag tyckte inte det var några problem med hygienen så länge man noga rensade lådan varje dag och tvättade av väggarna vid behov. Min kisse hade dille på att pinka upp på väggen, så det blev lite då och då. Men hellre det än på den riktiga väggen...

Vad jag har för kattlåda är väll ändå mitt val och jag kommer aldrig använda en låda med hus till mina katter, punkt slut. Nu var inte lådan problemet utan hur jag kan få hunden att sluta gå dit, något som redan är löst med snöre och spik. Och jo, har man katter i Maine Coon storlek så blir en sådan låda problem och tänk er själva, även om man rensar lådan ofta, så stannar alltid en viss lukt kvar i en sådana låda då det inte blir någon ventilation i dem så nej tack. Jag har haft sådan låda förr till en liten katt och tänker inte ha det igen.

Men det kanske har ett allmänintresse att veta varför det skulle vara så hemskt med en låda med lock, många katter verkar gilla det.
PL

Men det kanske har ett allmänintresse att veta varför det skulle vara så hemskt med en låda med lock, många katter verkar gilla det.
PL

Helt klart. Men jag har sagt varför jag inte kommer använda det två gånger nu och de katter jag har älskar den typ av låda de har nu. Men i stället för att diskutera kattlådor kanske vi skulle hålla oss till ämnet, forumet handlar trots allt om hundar. ;)

Ja men eftersom det är den vettigaste lösningen på problemet kan det ju vara trevligt med ett VETTIGT argument mot kisslåda med dörr o lock.
PL

På båda mina lådor är det ventilation i taket där jag dessutom har ett kolfilter så man slipper ev lukt utåt. Den rensas varje dag och jag använder bara bra sand.

Och kissekatterna är inte mindre nöjda än vad de var med "sandlådan modell enorm". Skillnaden för mig är att den mindre behöver göras rent lite oftare.

Ja men eftersom det är den vettigaste lösningen på problemet kan det ju vara trevligt med ett VETTIGT argument mot kisslåda med dörr o lock.
PL

Goodness, för tredje gången, mina katter skulle inte få plats i en sådan låda och med tiden kommer en sådan låda skapa en instängd illaluktande doft. Sen är ena katten rädd för luckor. Det är tre argument som för mig är nog att inte ha en sådan låda till mina katter.

I all välmening, jag hatar att upprepa mig själv, men jag säger det igen, jag kommer ALDRIG använda sådana lådor till mina katter så sluta försöka tvinga mig till det och argumentera som om det är den bästa lösningen för jag kommer bara fortsätta säga att jag inte kommer använda en sådan låda. Om ni väljer att använda sådan låda till era katter är ert val, jag hindrar er inte och har inte påstått någonstans att ni gör fel, men jag kommer inte göra det till mina.

Sen hindrar heller inte en kattlåda med lucka hunden från att stoppa in huvudet i den så det löser inte problemet.

Jag har sagt mitt nu.

Men hur kan en sådan låda "med tiden" skapa en instängd illaluktande doft?

(Ja det är OT men nu blir jag nyfiken.)

Och det är väl ingen som försökt tvinga dig (hur man nu skulle kunna göra det genom datorn :confused: ) att använda en låda med lock?

KL
En sån här kanske kan vara något?

big_0911601.jpg

KL

Har själv både schäfer och MC.
Kattlådan har tak men ingen lucka, finns inga problem med lukt eller storlek men däremot har liten schäfer pippi på att rensa den trots att hon alltid fastnar med huvudet och sen får skäll.
Vi har löst det så att vi gör vårt bästa att plocka ur när katta gör sina behov morron och kväll. Nu har vi nog tur att det sker ganska regelbundet. Dessemellan så är ju kattoan självrengörande :angel:
Papperspellets i lådan gör det lätt att städa undan när schäfer har lyckats knipit sig ett mellanmål.
Anledningen till begäret är nog som de flesta svarar: Bajs är mumma för de små liven :cool:

den var cool! skulle kanske kunna funka hemma hos mig.... har den ett namn som jag kan googla på? *hoppashoppashoppas att den finns i gigant-storlek, 9kgs katt måste få plats* :D

ja visst var den läcker?
Skulle kunna tänka mig att skaffa katt, om det inte var för det där med låda.
Den kommer iofs att gå ut o in genom hundluckan som den vill.

det märks tydligt på gnagarbesöken att två grannar med deltidsutekatter har flyttat, eller så får jag få mig hitskickad en sån där ettrig liten JRT att hålla efter mina oönskade husdjur.
:angel:

Jag tycker den gör det, det är min personliga åsikt sen får andra tycka annat. Och jag tycker det är ganska irriterande när jag sa redan från början att jag inte vill ha en sådan till mina katter och ändå fortsätter andra på det spåret. Det tjänar inget till att fortsätta envisas om en låda jag inte vill ha. Har jag sagt nej så är det nej att det ska vara så svårt att acceptera ett klart och tydligt nej.

Jag skapa inte den här tråden för att diskutera kattlådor och som jag skrev tidigt i tråden redan så är problemet löst.

End of story.

Jag tycker den gör det, det är min personliga åsikt sen får andra tycka annat. Och jag tycker det är ganska irriterande när jag sa redan från början att jag inte vill ha en sådan till mina katter och ändå fortsätter andra på det spåret. Det tjänar inget till att fortsätta envisas om en låda jag inte vill ha. Har jag sagt nej så är det nej att det ska vara så svårt att acceptera ett klart och tydligt nej.

Jag skapa inte den här tråden för att diskutera kattlådor och som jag skrev tidigt i tråden redan så är problemet löst.

End of story.
Totalt egocentrisk, eller lider du av Hybris? Allt som står i en tråd du skapat handlar inte om dig.
Kattbajsätande hundar är ett globalt problem.

Lite ödmjukhet skadar inte, bättre än att leka igelkott med fetvadd i öronen.

Sant sant. Men eftersom lådan gavs som alternativ som svar på min fråga ser jag inte det som egocentriskt direkt i så fall är tråden från början egocentrisk men lådan skulle säkert passa som alternativ för andra men inte för mig och det är det jag har sagt hela tiden att den inte är ett alternativ hos mig. Sen få svar om att det är "den vettigaste lösningen på problemet" tolkar jag som riktat till mig inte i allmänhet eftersom jag sa nej till lådan från början.

Senast ändrad av en moderator:

du hade ingen sökbar term på den där lådan? pma om det är för övertydligt :D
och för att hålla undan de små gnagarna funkar mina grupp 9-hundar såååååå mycket bättre än kattrackarn, men han patrullerar å andra sidan iväg fladdermössen, så.... :D

http://www.cattio.com/images/126311/600x800/big_0911601.jpg
Kommer fram om man högerklickar.
Googla annars på kattlåda + design.
Sist jag fikade på Blackeys kennel var dom noga med att räkna hundarna innan jag for.
:angel:
En från Terrestrials kanske funkar? Hon har erbjudit sig att skicka en hund till mig om jag bestämmer mig för en JRT.
Men det kanske räcker med en PK från Rathunters?
:idea:

ah, tänkte inte på det :) tack.

tja, vem vill inte ha en liten hjälpsam råttjägare hemma, oavsett art ;) bara de inte lägger bytet i sängen så.... :D

edit: den där lådan verkar riktigt lovande, och den är STOOOOOOR... då kommer följdfrågan, en tusenlapp för en kattlåda? *funderar*

Senast ändrad:

Du kan få låna den som ligger och sover bredvid soffan. Han ÄLSKAR att ta gnagare. Och så är han inte orimligt långt bort ;) Har en bra kisse också men hon är inte så förtjust i hundar så hon skulle nog bosätta sig i ett träd!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka