P
Prulls
Sv: Aftonbladet har listat
shetlandscollie hahahaha
shetlandscollie hahahaha
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Synd att dom inte kan tänka steget längre, och förstå varför vissa raser är mer svårjobbade än andra
Det handlar ju inte om intelligens, utan samarbetsvilja, hur självständig en hund är, vad den är avlad för och sisådär 100 andra saker. Jag förstår inte hur dom INTE har kunnat inse detta?År efter år kommer samma lista...
Jag har tre ödlor, några dammråttor, en hund och en häst och en kanin och så en och annan vägglus. Själv då?intelligens mäts inte bara i att tala och skriva.. va gör det inte!!! Hade verkligen ingen aning att man kan vara interligent på flera sätt
... Man kan ju räkna oxå
! Bäst på matte vinner. Mulitiplutationstabelen slår inte fel, min hund är föresten något smartare än min fröken var på engelska och han kan alla ekvationer utantill! Jag är så stolt över honom.
hur snabbt och väl uppgifter utförs, hur snabbt kommandon uppfattas, om hunden försöker lösa problemt på annat sätt etc ger en fingervisning om hurpass stor IQ hunden har och hur väl hunden utnyttjar sin kapacitet..
Ja, justdet!Min hund går runt som en tornado när han ska dammsuga mattorna.hade du verkligen inte en susning om ett enda test som skulle kunna påvisa om en hund fattar nåt eller inte? inte ens att man kan bedöma IQ genom att testa exakt hur många gånger man måste träna kommandot "sitt", berömma och göra om innan hunden gör det? Min hund sitter på en gång, men min storasyster tittar bara snett på mig när jag säger sitt till henne.
har du hund? eller djur öht?![]()