Vad säger att en hund med en 3:a inte skulle kunna bita?
Min har 5 på det sociala och han är både skarp och osäker. Inte en bra kombo men upptäcks inte så värst bra på den sociala biten i MH. Han döljer sin osäkerhet med att vara översocial.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad säger att en hund med en 3:a inte skulle kunna bita?
Min har 5 på det sociala och han är både skarp och osäker. Inte en bra kombo men upptäcks inte så värst bra på den sociala biten i MH. Han döljer sin osäkerhet med att vara översocial.
En femma på ett MH säger väl bara att det är mycket aktivitet i just det momentet utan att lägga en annan värdering på det?
På vad?Man vill ju ha 3 och 4.
På vad?
Fast 5 på det sociala är ju just "överdrivet kontakttagande/kontaktbeteende", vilket väldigt ofta socialt osäkra hundar tar till?
Jag förstår nog inte riktigt vad du menar med att "det inte upptäcks så bra på den sociala biten" ?
Om man har en ras som ska vara reserverad - Saluki, Cane corso till exempel så vill man ju inte ha "höga" siffror på kontaktsökande. Det är väl därför BPH är så "smart" - siffrorna graderar inte bra eller dåligt utan bedömningen görs utifrån ett rasperspektiv. Eller har jag fattat fel?
Såg inte ens att ni diskuterade MH, tänkte mentaltester överlag där BPH är mer tillgängligt även för sällskapsraser, det är ju samma där som ni skrev. :-)Jag förstår inte riktigt vad du menar. Det är ju likadant med MH:t? Det är en bedömning och siffrorna står för olika reaktioner, inte "bra" eller "dåligt".
Om man har en ras som ska vara reserverad - Saluki, Cane corso till exempel så vill man ju inte ha "höga" siffror på kontaktsökande. Det är väl därför BPH är så "smart" - siffrorna graderar inte bra eller dåligt utan bedömningen görs utifrån ett rasperspektiv. Eller har jag fattat fel?
Såg inte ens att ni diskuterade MH, tänkte mentaltester överlag där BPH är mer tillgängligt även för sällskapsraser, det är ju samma där som ni skrev. :-)