C
citrus
Jag hade känt mig mycket tryggare med koppeltvång, men tycker ändå att det vore en tråkig sak. De som har verklig koll på sina hundar borde kunna ha dom lösa och jag vill själv kunna ha lös hund om jag skaffar en någon gång, men enligt mina erfarenheter från alla hundmänniskor i mitt område och i min närhet är det bara enstaka av hur många som helst som har bra koll, alla andra tror sig bara vara hundkunniga och släpper sina hundar vind för våg, tycker jag. Det är givetvis skillnad på ouppfostrad och aggressiv hund, men jag vet inte hur många ggr jag har blivit nedsmutsad av hoppande hundar, haft lösspringande hundar runt hästarna, folk har haft lösspringande hundar i våra hagar och en gång anföll en lös hund vår ponny i hagen och bet i mulen så det blödde. 4 hundar har varit så starka och aggressiva (farliga enligt mig) att ägarna har lindat kopplet runt stolpar för att kunna hålla dom vid möten. Och endast en av alla ouppfostrade eller farliga hundar jag har träffat har varit en kamphund/pitbull, alla andra har varit "vanliga raser" eller blandraser.
Har varit med om närstående och bekanta som blivit bitna av tax, en stor blandras och schäfer. Önskar jag kunde få träffa lite mer vettigt och väluppfostrat hundfolk, för just hundägare är något jag är så trött på att det tar udden av att vilja skaffa en egen hund.
Har varit med om närstående och bekanta som blivit bitna av tax, en stor blandras och schäfer. Önskar jag kunde få träffa lite mer vettigt och väluppfostrat hundfolk, för just hundägare är något jag är så trött på att det tar udden av att vilja skaffa en egen hund.