Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Är det någon här som är duktig på det? Det gäller en utländsk hund så det går ej att räkna ut i SKKs avelsdata. Jag är nyfiken på hur...
Svar
3
· Visningar
2 785
Senast: Sol
·
Övr. Hund Hej! Om man skall anmäla till en inofficiell utställning, vad är det man brukar ange i anmälan? Jag hittar ingen info (det är första...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Både idag och i förrgår har hanhundar velat klättra på min tik. Den ena var riktigt pilsk. Min tik (11 mån) löpte för första gången i...
Svar
11
· Visningar
9 013
Senast: Elma_vip
·
Övr. Hund Är det någon som har erfarenhet av knallpåk vid hundträning? Låter den ungefär som en startpistol? Det är tänkt att den ska användas vid...
Svar
5
· Visningar
6 719
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Häromdagen var det ett avsnitt där en Golden Retriever hade gett sig på ett par, båda dog av betten. Det förklarades med att det finns...
Svar
18
· Visningar
2 836
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej, Jag har kastrerat min 1åriga kille. I torsdags kastrerades han, så han går fortfarande med tratt och äter medicin. Förra...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 380
Senast: Bison
·
Övr. Hund Tror att det finns fler än jag som har hundras som behöver klippas (alt trimmas) Tänkte att vi kan posta våra frisyrer här på bild...
Svar
3
· Visningar
1 595
Senast: Kaluna
·
Hundhälsa Ska börja med att säga att ja, jag vet vad patella luxation är och jag går till veterinär med mina djur när det behövs;) För några år...
Svar
3
· Visningar
3 891
Senast: Narcissa
·
Hundhälsa Vad vet ni om acanthosis nigricans? Hur upptäckte ni det? Blev hunden botad? Hur? Berätta
Svar
2
· Visningar
1 513
Senast: rahl
·
Hundhälsa Satt och mös med hunden här nu för en stund sedan och får se något rosa på hans ena bröstvårta. Trodde först det var något smuts så...
Svar
10
· Visningar
3 395
·
D
Övr. Hund Hejsan! Nu är det så att jag och min mamma har börjat spana hundraser igen:) Vi har fastnat för fyra raser vilka är Sheltie, Aussie...
Svar
11
· Visningar
2 447
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej, jag har en stor kille på 7 år som är kastrerad. Han har fått röda utslag i ena ljumsken och bakåt. I ljumsken är han alldels...
Svar
5
· Visningar
7 786
·
Hundhälsa Är det nån som har använt sånt för fästingar .. ?
Svar
1
· Visningar
649
Senast: Turali
·
Hundhälsa Hej jag har en liten tjej på 10 månader som har lyckats få skavsår på underläppen. Jag förstår inte hur hon har lyckats med det. Finns...
Svar
1
· Visningar
768
Hundhälsa Jag är fundersam när det gäller Loka. Hon blev 7år i mars. Det senaste halvåret är det som att hon gått från medelålders till gammal i...
2
Svar
32
· Visningar
3 098
Övr. Hund Jag har lite funderingar på hur man gör när man vill ha med sin hund/hundar på en ridtur?? hur börjar man? Är det en bra ide...
2
Svar
23
· Visningar
7 208
Senast: _Amazing_
·
Övr. Hund Billy ska göra anlagsprov (viltspår) i morgon på kvällen, och jag har sett fram emot det så himla länge. :love: Men... Jag har varit...
Svar
6
· Visningar
1 286
·
Hundhälsa Vad kan jag göra åt illamåendet och vad kan vara orsaken? Bakgrunden är att R har haft problem med magen stor del av livet. Han är...
Svar
8
· Visningar
9 304
·
O
Hundhälsa Jag har köpt en valp som ska hämtas om två veckor. uppfödaren ringde igår och sa att valpkullen har rävskabb. Vad skall jag tänka på kan...
Svar
2
· Visningar
1 712
Senast: Golddigger
·
Hundhälsa Lite bakgrundsinfo till att börja med. Hunden (4½ årig tik) hade aldrig haft hudproblem tidigare då hon i sommar blev röd och lite...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 608
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka