Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Lite bakgrundsinfo till att börja med. Hunden (4½ årig tik) hade aldrig haft hudproblem tidigare då hon i sommar blev röd och lite...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 608
Senast: em-pirre
·
Hundavel & Ras Träffade nyligen en sådan, och blev förälskad. Vilken ljuvlig liten hund! Har länge sneglat åt vinthundar, men det har inte klickat...
Svar
5
· Visningar
4 809
L
Hundavel & Ras Hejsan jag har lite funderingar angående korthårig collie. Jag och min man ska inom en tvårsperiod skaffa hund vi har varit inne på bla...
Svar
18
· Visningar
3 718
Senast: osisin
·
Hundhälsa Hunden överlevde...Gudskelov Men han blev akutop,och har ett väldigt långt ihoppsytt sår under hela buken. Detta har svullnat upp...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: nilie
·
Hundavel & Ras hört mkt på senaste om felaktiga röntgenavläsningar osv. Ibland riktigt grova felläsningar. T.ex tik som blev läst Hd grad D, men...
Svar
14
· Visningar
3 841
Hundavel & Ras Hejsan! Jag undrar om det finns fler som har fauvvar här inne? Själv har jag och min sambo en kille på snart 5månader. Jag har lite...
Svar
1
· Visningar
1 152
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Jag har förhoppningsvis fått ett jobb i frankrike och ska då ha med mig vovvarna. Eller iaf schäfern, får se om lillskit får stanna hos...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Ska gå över från färskfoder till torrfoder på min ena hund (pga magproblem) och iom det bytet behöver jag ju en ordentligt tätslutande...
Svar
7
· Visningar
1 876
Senast: Anine
·
Övr. Hund Heeellojsan. :D Nu efter många om och men har jag fått tummen ur rumpan och kollat efter lite kurser jag skulle vilja gå för skoj skull...
Svar
5
· Visningar
1 925
Senast: Xoya
·
Övr. Hund Nu har jag råkat boka datum för BPH med Wahidah! Jag var inställd på att det skulle bli först i oktober, om det fanns plats för oss, men...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 526
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Vi tillbringade hela lördagen ute i skogen och rätt som det är börjar hunden halta. Jag vet inte vad som hände mer än att han blev...
Svar
4
· Visningar
2 279
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Eventuellt kommer det utökas med en hund till i familjen inom en relativt snar framtid. Jag har en Dvärg schnauzer idag och det...
2
Svar
22
· Visningar
5 728
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Jag har en cavalierdam på 11 år som jag har lite svårt att lyckas aktivera. När hon var yngre tränade vi både freestyle och agility och...
Svar
9
· Visningar
1 207
Senast: Aslan
·
Hundavel & Ras Hej! Ytterligare en av dessa trådar om att välja hundras. Hoppas ni orkar ta er an min frågeställning, som lite bygger på att jag är...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 973
Senast: hastflicka
·
L
Övr. Hund Vi har just skaffat hundvalp dom första dagarna gick det hur bra som helst att gå promenader med han, men nu så vill han inte gå. Men...
Svar
15
· Visningar
7 534
Senast: Golddigger
·
Övr. Hund Mina svärföräldrar har skaffat en Jack Russel-valp som är hur härlig och mysig som helst. I helgen var vi på landet ihop och valpen...
Svar
10
· Visningar
1 387
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Vad har ni för erfarenheter av rasen? Brukshund, utsällning, motion, barnvänlig, pälsvård, jaktlusten, hundvänligheten osv. Jag kan...
Svar
19
· Visningar
6 726
Hundhälsa Jaha ja första vetbesöket utöver vaccinering gjort. Och jag har ett "öronbarn" tydligen. Så hur förebygger ni? Öronrens hjälpte ju...
2
Svar
26
· Visningar
4 328
Hundavel & Ras Jag har läst ovanstående flera gånger här på hundforumet nu och undrar om någon kan förklara det? För mig känns det självklart att...
2
Svar
39
· Visningar
3 380
Hundhälsa Hur har ni introducerat era små nytillskott till era hem? Vad kan/finns det något extra bra sä'tt att introducera valpen till ert hem...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka