Får man ha korsning varg/hund?

Sv: Får man ha korsning varg/hund?

Ja kanske men jag förstår fortfarande inte hur det är relaterat till det jag skrev. Det jag skrev var att det var mindre lyckat att ta en just den vildgrävlingen ur mitt exempel som husdjur om grävlingar är lämpliga som husdjur överlag har jag inte uttalat mig om.

Att fånga in vilda grävlingar för att försöka få dom tamare via avel har jag inte skrivit något om. Men det skulle säkert fungera (varför man nu skulle vilja göra det), man har ju gjort liknande försök med rävar som föds upp för päls i ryssland.
 
Senast ändrad:
Sv: Får man ha korsning varg/hund?

Rävarna i ryssland avlas inte för päls utan för att de är med i ett forskningsförsök inom genetik. (se mitt tidigare inlägg i denna tråd).

Du skrev bla "Inte så konstigt då det inte är något husdjur." och eftersom du skrev "det inte är" och inte "den inte var" så utgår jag ifrån att du syftar på arten grävling och inte individen eller faktumet att just den var vild.
Jag svarade då att med rätt avel så kan man få tamare grävlingar och det tror jag nog också sker iom att de används inom jakt.
:)


Ja kanske men jag förstår fortfarande inte hur det är relaterat till det jag skrev. Det jag skrev var att det var mindre lyckat att ta en just den vildgrävlingen ur mitt exempel som husdjur om grävlingar är lämpliga som husdjur överlag har jag inte uttalat mig om.

Att fånga in vilda grävlingar för att försöka få dom tamare via avel har jag inte skrivit något om. Men det skulle säkert fungera (varför man nu skulle vilja göra det), man har ju gjort liknande försök med rävar som föds upp för päls i ryssland.
 
Sv: Får man ha korsning varg/hund?

Jag hade för mig att dom sa i dokumentären jag såg det att dom från början avlats för päls men minns säkert fel :)

Ja alltså grävlingar som används inom jakt är väl knappast heller några husdjur? En grävling är väl lika lite husdjur som en räv eller varg är i min värld...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 942
Senast: super
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 362
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Jag har postat på hundar ifokus, postar här med då jag vet att det finns mycket kunskap här också. Hej! Jag tänkte be om lite tips...
2
Svar
23
· Visningar
4 288
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 877
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp