Träningskläder för hundfolk

Sv: Träningskläder för hundfolk

kl

är det ingen som har tips på byxor för stooor rumpa=)!?
har testat 2 modeller på engelssons men de funkar inte alls...

KL: Lundhagskängor "Mira" på fötterna, Lundhagsbyxor "Traverse Pants" på benen och tröjor från Houdini använder jag när jag tränar hund, ibland en skaljacka utanpå beroende på väder.

Hehe. Mjukisbrallor typ och en bekväm fleece ;) Sommartid, ja vad helst jag önskar ha på mig vid träning ;)
Vintertid använder jag mina hästkläder typ thermobrallorna och jackan. Funkar jättebra då kläderna e gjorda för att man ska kunna röra sig i dem.
Skor- eh, mina varmfodrade knähöga stallkängor. Såå sköna och smidiga med bra andasfunktion. Inte alls dyrt. Sommars-ridskorna :)
Annars hundklubbens kläder.
Men jag VILL ju ha en sådan där jacka som har en ficka på ryggen ;) skönt att stoppa undan kopplet nånstans i stället för att bära på det.
Belöning har jag i alla tänkbara fickor så jag varierar vart ifrån belöningen kommer ;) Bra tkr jag då hunden inte hakar upp sig på vart ifrån belöningen kommer

De lite större tjejerna jag känner som kör hund har de från T&P och är supernöjd med dem!

KL

Jag ar sa glad for den har traden ... jag fick antligen andan ur vagnen och bestallde ett par fjallraven shorts till:D Jag kopte ett par i Sverige som ar mina klara favoritshorts. De sitter bra, ar snygga, svala har i varmen, och torkar super fort nar man blir blot ... Nu har jag bestallt ett par precis lika dana i annan farg och kanner mig sa supernojd.

T&P?

Tiotiotio.

Ja, de här, trodde jag hade sett det innan i tråden, men hittade det inte nu.
2317-09.jpg

291-09.jpg

Finns upp till stl 46, tyvärr verkar det som att den modellen med mest stretch är slut, men de ska vara bra enligt uppgift. Googla enligt Lagers inlägg:D

Jag kollade upp ITAB (pga bred om röven :angel:) och föll verkligen för deras TP-X-byxor.
Ser väldigt sköna och snygga (!) ut.
Och deras fleecetröjor ser också väldigt bra ut...

Ska försöka att inte lägga en beställning innan jag vet hur mycket lön jag får.

Vet någon förresten om de normala i storlek? Eller vad betyder egentligen "Normal ledig passform"?

Jag har inte deras kläder, men som jag förstått det så ska de vara normala i storleken. Annars är det ju inte så himla långt från Karlstad, 20 mil för att prova genom sortimentet är ju överkomligt :angel:

Alla kläder som visas är väl mer bruks och lydnad?

Jag ska nämligen ge mig på agillity för första gången i mitt liv. Eftersom det området är helt nytt för mig undrar jag vad man har på sig där???

Snabba byxor och snabba skor :D

Jag har mina springbyxor, alltså löpartights från sportaffären. Sport-BH och funktionslinne, för man blir svettig. Ofta fleecetröja, eftersom jag ofta tränar med andra och har pauser där man blir kall (älskar fleecetröjor! :D). Och vanliga löparskor.
När det är blött i gräset blir det väldigt halt, då är dubbar bra att ha - men det har inte jag. Jag anpassar träningen efter vädret :angel:

Alla kläder som visas är väl mer bruks och lydnad?

Jag ska nämligen ge mig på agillity för första gången i mitt liv. Eftersom det området är helt nytt för mig undrar jag vad man har på sig där???

När jag tävlar har jag löpartights och funktionströja eller linne. Ett par landhockeyskor på fötterna (många små dubbar). Är det geggigt och dåligt fäste blir det istälelt mina gamla fotbollsskor med gräsdobb. Dock är det ytterst sällan de behövs och jag rekommenderar inte fotbollsskor då de inte är gjorda för den typen av planer man springer agility på utan kan ge probelm med tex hälsporre och liknande.

Vid träning har jag vad som helst bara det finns fickor där jag kan ha godiset och bra fäste i skorna. Kör jag nybörjarhunden kan jag dock ha flip-flops på fötterna för jag springer knappt med honom ;) Men så fort man ska springa rekommenderar jag smådubbade skor, har sett alldeles för många förare kasa omkull med tex löparskor, som dessutom inte är gjorda för snäva svängar i sidled och saknar stabilitet för de rörelserna vilket gör att det är lätt att vricka fötterna i sådana.

kl

storlek 46 kallar jag inte för stor rumpa....kankse skulle frågat om det finns liknande kläder i större storlekar än 446!???

Men vänd på det, vilken storlek efterfrågar du? De har haft ett par superstretchiga och det är den modellen mina vänner har, vet inte vilken storlek den modellen går till, men det kan tänkas att de klarar sig med 46 då...

Jag har en T&P väst, har haft den i många år och den har riktigt bra kvalitet. Normal storlek på den i alla fall.

Annars så hör jag med Haglöfs Rugged Mountain Pant, stretch i rumpa och knä vilket gör att de är så sköna att jag har på mig dem jämt. När det är svalt har jag en Pinewood jacka till. Till det priset är jag mycket nöjd med jackan! Har ett par Lundhags Scout på vintern och har haft Salomon walkingskor på sommaren men är lite missnöjd med hållbarheten på de senare. De håller bara en säsong :(. Har inga speciella hundtröjor förutom en kenneltröja från Engelssons.

Såhär ser vi ut på våren
466680_10150969165312150_1796159029_o.jpg

KL

Jag är en sucker för Haglöfs :love:! På vår/höst/vinter så lever jag i mina Haglöfsbyxor och Haglöfskängor under lydnads/bruksträning!

533551_10150640734172582_850572445_n.jpg

Bild på byxorna under krypträning

Har också Hurttas agilityväst som är toppen när man behöver plats för mycket grejor och ändå ha händerna fria :D.

I agilityn kör jag som många andra på snabbspringarbyxor, funktionströja och fotbollsskor. Strömlinjeformat så det förslår ;)!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 281
Senast: Carolininen
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 408
Senast: calm
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 776
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 950
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka