Hd qrad D...

Sv: Hd qrad D...

Min rottistik har c o d höfter. Fick den "diagnosen" när hon var 1 1/2 år. Fick slutan bevakningsutbildningen inom hemvärnet. Världen rasade, men tog mig i kragen till slut. Har bestämt att vi jobbar som vanligt, det är ingen soffhund. Hon älskar att vara med, men det sker kanske lite mer i hennes tempo. Misstänkte dett alite då hon inte ville galoppera utan bara travade i sakta mak, jag joggar ifrån henne. Inkallning o sånt då galopperar hon. Hon har markerat ett par gånger när hon vridit sig i stillatående, men så länge det inte finns pålagringar så ser jag hoppfullt på framtiden. Så håll i trim med muskler o lätt i kropp, min rotta har fått gå ner lite mer än ett par kg för att underlätta. Håller med att ge henne ett aktivt innehållsrikt liv, än att lägga henne på hyllan o se medan jag tränar den andra hunden. Vi kör <3
 
Sv: Hd qrad D...

Man får nog se till att vara riktigt noga med vikten på dem misstänker jag. Min är ju tack och lov liten i sej själv, vi brukar säga att det inte hinner fastna nåt på henne:D är en riktigt liten räcer vovve! Hon har heller inga pålagringar ännu.
Blir ju svårare om man bara har en hund som bara "joggar" och sen är av tyngre ras..

Vi får jobba på med våra skrutthundar!

/LL
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nu har resultatet på hd röntgen för min hund kommit upp på hunddata. C har han. Men finns det nånstans man kan hitta mer information...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Tiger tok
·
Hundhälsa Vill inte hänga ut uppfödaren på något sätt därför väljer jag att bli anonym ett tag. Nu är det så här att båda min hunds föräldrar...
Svar
13
· Visningar
5 192
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Hej hopp alla! jag bara måste få skriva av mig, jag har en tik här hemma (omplacerings, som jag tog hand om) som jag har misstänkt...
Svar
4
· Visningar
1 244
Senast: Casper
·
K
Övr. Hund Min hund röntgades vid 19 månaders ålder, tyvärr med HD C som resultat. Han bedömdes inte ha slappa leder, och har inga pålagringar...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 676
Senast: _karlsson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp