Multivet spray commander

Sv: Multivet spray commander

Fast nej, han ska inte få en dusch i ansiktet om han ligger ner, inte ens om han reser på sig och går iväg utan endast om han är påväg fram till en annan hund (innan han är framme). Som jag skrivit innan så är det inte bara i platsen han skulle få en dusch om han är påväg till en annan hund, utan det var där vi stötte på problemet. Varför skulle han vara rädd för platsen för att han får en dusch i ansiktet när han är påväg till en annan hund?

Det låter lite på er som att antingen kommer han bli livrädd eller så kommer han inte bry sig alls. Jag har använt vattenkorrigering innan, och då endast när han blir het på andra hundar, det har funkat super faktiskt. Över förväntan. Han blir varken rädd, arg eller ignorerar det. Han har stoppat beteéndet och då har han fått en massa gotte/boll.

Som sagt, jag har använt vattenkorrigering med väldigt positivt resultat. Det är just därför som jag vill testa att använda det OM det behövs.

*Delvis kl*

Egentligen handlade tråden om att jag ville veta lite om produkten, då jag redan vet ungefär hur jag ska jobba på problemet och vad problemet är. Problemet har varit att vi inte har fått så mycket störningsträning tyvärr. Men tack så mycket för alla tips i tråden :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
764
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
863
Senast: TantAgda
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka