Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Ja vad är bäst att göra? :crazy: Ziva äter för tillfället på Profine Light och hon är fin i hull och päls bortsett från att hon har...
Svar
2
· Visningar
755
Hundavel & Ras Vad har ni för erfarenheter av jaktcockern? Om man jämför med vanlig cocker, hur stor skillnad är det på dessa? Om man jämför med en...
Svar
14
· Visningar
11 277
Senast: snurrkola
·
Övr. Hund Lutar åt att skaffa en hund för första gången, en bordercollie. Jag har två katter hemma på 5 och 7 år. Hur går katter och hundvalpar...
Svar
14
· Visningar
3 441
Senast: Bison
·
Hundhälsa en tik på 3,5 år som aldrig tidigare varit skendräktig eller påverkad efter löpen. slutade löpa för typ en månad sen, och denna gången...
Svar
7
· Visningar
5 980
Senast: Lazy Lady
·
Övr. Hund Vi har just hämtat hem en dvärgschnauzervalp på 10 veckor. Nu har vi problem att komma på vad hon ska heta. Vi har en ds som heter...
Svar
18
· Visningar
1 349
Senast: igbest
·
Hundavel & Ras Någon som har erfarenhet av rasen? Skriv gärna så mycket ni kan om den. Hur man aktiverar den bäst, hur dom är som "familjehund" osv :)...
Svar
10
· Visningar
4 621
Övr. Hund Blir ni nervösa inför tävling? Och när blir nerverna ett problem enligt er? Jag har funderat en hel del på detta den senaste tiden...
2
Svar
23
· Visningar
3 440
Hundhälsa Funderar lite på att skaffa en hundvalp för första gången. Efter hur lång tid kan man börja lämna dom själva hemma? Hur lång tid...
2
Svar
27
· Visningar
27 966
Senast: Sandra78
·
Hundavel & Ras Igår kom min E-kull med dvärgschnauzer p/s till världen! Hela 7 stycken blev det, varav 5 hanar och 2 tikar. Nu vill jag ha namnhjälp på...
2
Svar
27
· Visningar
4 003
Senast: igbest
·
Hundhälsa Sover era hundar samtidigt som er eller måste ni gå ut och rasta dom någon gång under natten? Vid vilka tider brukar ni vara ute och...
2
Svar
27
· Visningar
8 287
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag insåg häromdagen att jag är "rädd" för vissa typer av hundar. Rädd kanske är lite överdrivet, men jag tycker att de är lite...
Svar
4
· Visningar
803
Hundhälsa Har precis fått röntgenresultatet för höft- och armbågsröntgen och det visar sig att min amstaff har HD C. Hade lite planer på att...
Svar
2
· Visningar
1 983
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund På en fikapaus på senaste hundkursen, frågade en deltagare mig vad hon skulle göra med alla de som berättade för henne hur hon skulle...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 512
Senast: Disen
·
Övr. Hund Vart i Stadsparken ligger hundrastningsgården? Jag vet att det ska finnas en stor, vi ska dit i helgen och vill inte gärna springa och...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Domino_s
·
Hundavel & Ras Vad har ni för erfarenhet av dessa hundar? Är själv sugen på att skaffa en, har läst så mycket bra om dem och verkar passa mig! Vill ha...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: addan
·
Hundavel & Ras Har fått förfrågning på min hanhund om parning, hur går man tillväga då? Har blivit placerad flera gånger som unghund, så några...
2
Svar
32
· Visningar
4 889
Senast: kol
·
Övr. Hund Min lille känslige hund gillar inte linförigheten och pendlar i position när kopplet slår mot mina byxben. Jag har provat ett mjukt...
Svar
11
· Visningar
1 515
Senast: pumah
·
Hundhälsa Ja, mina kunskaper i hundens anatomi är lite skrämmande... Men, min tik har en liten (ca 3 mm i diameter) röd bula strax bredvid...
Svar
4
· Visningar
2 611
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Nån som har erfarenhet o kunskap hur prognosen och rehaben ser ut efteråt?Hur promenaderna ser ut o vad dom gör på rehaben
Svar
8
· Visningar
1 762
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag vaccinerade min hund mot lepto i februari har jag för mig... Skulle ha en spruta till 4 veckor efter men då ble de ändrade planer ...
Svar
6
· Visningar
1 440
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka