Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Min hund kommer överens med alla hundar, t.om griniga gamla surtikar brukar smälta för hennes kroppsspråk, så normalt har jag aldrig...
Svar
0
· Visningar
952
Senast: Viveka
·
Övr. Hund Just nu är jag mammaledig,och min mamma bor i närheten och har en tik. Vi har två hanar,varav den ena är kastrerad. Problemet är att...
Svar
14
· Visningar
2 835
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hej igen allihopa! För en tid sedan fick jag lite tips och råd gällande val av rottis. Situationen har ändrat sig lite här hemma, och...
Svar
15
· Visningar
1 696
Senast: Aningsfull
·
Hundhälsa Köpte en 12veckors valp för knappt en vecka sedan. Märkte en morgon att det "klickar" ibland när han andas i strupen eller näsan. Har ni...
Svar
3
· Visningar
2 134
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Min flat som blir nio nu i början av hösten, har de senaste månaderna inte varit sig lik. Dragit sig undan lite, varit lite "deppig" och...
Svar
14
· Visningar
2 252
Senast: Ravishing
·
Hundhälsa För två veckor sedan lämnade vi in grabben på veterinärkliniken, hämtade hem en vinglig och trött pojk några timmar senare. Resten av...
Svar
4
· Visningar
1 254
Senast: Domino_s
·
Övr. Hund På Onsdag hämtar vi hem en valp :love: Har kikat,sneglat och längtat i snart 5 år. Det flyttar in en Basset fauve de bretagne flicka...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: pannkaka
·
Hundhälsa Jackie, ETT 1,5 år har börjat bete sig skumt.Hon löpte för två månader sen, allt ok, och nu.......i måndag natt började vakandet. Hon...
Svar
14
· Visningar
11 545
Senast: Harbor
·
Hundhälsa Min boxertik har småblödit till och från ett par veckor nu. Vid en första kontroll uteslöts i princip livmoderinflammation och vet...
Svar
11
· Visningar
9 477
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Jag hittade en död råtta liggandes på en gräsmatta i vårt bostadsområde och kontaktade vår hyresvärd (verkade dumt att den ligger framme...
Svar
8
· Visningar
2 501
Senast: Corminta
·
Hundavel & Ras Roar mig med att kolla avelsdata lite. Vad säger ni om MH:t på den här hunden? Vilken ras tror ni? Känd mental status...
Svar
5
· Visningar
1 207
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Jag har ett tag kvar innan jag har möjlighet att skaffa hund men kan inte låta bli att fundera på vilken eller vilka raser som kommer... 2
Svar
37
· Visningar
9 824
Senast: HeddaVovven
·
Hundhälsa Idag blev min hund trampad av hästen när vi var ute och red. Det var ingen fara, yttre tån på ena bakbenet blev klämd, men veterinären...
Svar
17
· Visningar
2 130
Senast: Migo
·
Hundträning Vi har en dalmatin, och hon ska förhoppningsvis ställas ut någon gång iallafall. :p Hon klickertränas och är inklickad. Har klickat...
Svar
5
· Visningar
2 197
Senast: Lycanthrope
·
Övr. Hund Läser lite överallt om skvallerträning och försökt läsa vad det innebär men måste vara trög för får inte in det i min skalle. :banghead...
Svar
15
· Visningar
1 887
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Visste inte riktigt vad jag skulle skriva i rubriken, men i alla fall. Historien är, en uppfödare, ansluten till SKK, sätter ut en... 2
Svar
27
· Visningar
6 463
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Har problem med min unghund som blir lös i magen. Provat acana, standardt och nu canidae all life stages. Tror jag den heter. Och han...
Svar
17
· Visningar
3 682
Senast: hjarterdam
·
Övr. Hund Måste få lite in-put från Bukefolket. Valp nio veckor som är minst 50% piraya, han biter på allt och jämt. När han vaknar på morgonen... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 338
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Jag är väldigt nyfiken på detta med klickerträning, men är inte jätteinsatt utan vill lära mig mer. För och nackdelar? Hur fungerar det... 2
Svar
24
· Visningar
3 782
Senast: NotlikeI
·
Hundhälsa Jag ska avmaska valpen och såg att jag hade kvar avmaskningsmedel som inte har gått ut enligt förpackningen men den är öppnad. Är det...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V