Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Roar mig med att kolla avelsdata lite. Vad säger ni om MH:t på den här hunden? Vilken ras tror ni? Känd mental status...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Jag har ett tag kvar innan jag har möjlighet att skaffa hund men kan inte låta bli att fundera på vilken eller vilka raser som kommer...
2
Svar
37
· Visningar
9 817
Senast: HeddaVovven
·
Hundhälsa Idag blev min hund trampad av hästen när vi var ute och red. Det var ingen fara, yttre tån på ena bakbenet blev klämd, men veterinären...
Svar
17
· Visningar
2 125
Senast: Migo
·
Hundträning Vi har en dalmatin, och hon ska förhoppningsvis ställas ut någon gång iallafall. :p Hon klickertränas och är inklickad. Har klickat...
Svar
5
· Visningar
2 192
Senast: Lycanthrope
·
Övr. Hund Läser lite överallt om skvallerträning och försökt läsa vad det innebär men måste vara trög för får inte in det i min skalle. :banghead...
Svar
15
· Visningar
1 886
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Visste inte riktigt vad jag skulle skriva i rubriken, men i alla fall. Historien är, en uppfödare, ansluten till SKK, sätter ut en...
2
Svar
27
· Visningar
6 453
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Har problem med min unghund som blir lös i magen. Provat acana, standardt och nu canidae all life stages. Tror jag den heter. Och han...
Svar
17
· Visningar
3 676
Senast: hjarterdam
·
Övr. Hund Måste få lite in-put från Bukefolket. Valp nio veckor som är minst 50% piraya, han biter på allt och jämt. När han vaknar på morgonen...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 336
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Jag är väldigt nyfiken på detta med klickerträning, men är inte jätteinsatt utan vill lära mig mer. För och nackdelar? Hur fungerar det...
2
Svar
24
· Visningar
3 780
Senast: NotlikeI
·
Hundhälsa Jag ska avmaska valpen och såg att jag hade kvar avmaskningsmedel som inte har gått ut enligt förpackningen men den är öppnad. Är det...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: igbest
·
Hundhälsa Idag när vi kom hem från affären möttes vi av en mycket stressad staffetjej. Hon är normalt sett ovanligt lugn för rasen men idag...
Svar
7
· Visningar
2 490
Senast: Shark
·
Hundhälsa hej! hur gammal är/blev den äldsta golden retrivern? skulle vilja veta.., min blev 16 år tacksam för svar
Svar
1
· Visningar
1 741
Senast: Viveka
·
Hundhälsa Ailu igen. Såg tidigare idag han han är röd/blodig runt en av de bakre tänderna. Han är ju fem månader nu så han ska ju tappa tänder och...
Svar
3
· Visningar
961
Senast: Jenka
·
Hundhälsa En facebookbekant (djurrättsaktivist) tycker att Skansen-Jonas uttalande är förkastligt i följande artikel...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 370
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Ska ut och resa igen.. och ska ta med min dvärgpinscher tik. Men har hundar lätt för att anpassa sig till värme? Då ja kommer åka i juni...
Svar
8
· Visningar
1 474
Senast: Smurfoff
·
Hundhälsa Min tvååriga hund har fått en liten utväxt på örat. Googlat runt lite och ser att det finns något som kallas hudtagg/skintag, är det...
Svar
4
· Visningar
5 198
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa http://www.musch.se/produkter/musch-barf-produkter Jag hade inte hört talas om det här tidigare tills nyligen då en bekant talade sig...
Svar
15
· Visningar
3 531
Senast: rahl
·
Övr. Hund ...in på en hemsida för en organisation för omplaceringshundar. Det fanns både svenska hundar och utländska. Många var blandraser...
Svar
11
· Visningar
1 755
Senast: RubinNovak
·
Hundavel & Ras Jag har velat fram och tillbaka mellan många olika raser, alltifrån Chihuahua till Bullterrier till Afghanhund till Doberman. Men en...
Svar
19
· Visningar
4 017
Senast: Milosari
·
Hundträning Visste egentligen inte hur jag skulle skriva rubriken. Jag har en hane på 2 år som tyvärr har blivit hundrädd/hundaggressiv mot...
Svar
17
· Visningar
2 462
Senast: KasperTim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring