Färskfoder

Sv: Färskfoder

Du ska beräkna fodermängden på förväntad vuxenvikt, inte nuvarande vikt!

Mina äter VoH m lax, två hanar a 19 månader och en på 3½ år, alla väger 22-23 kg. De äter mellan 1½-3 kg mat tillsammans per dag, beroende på aktivitetsnivå.

Ja det har jag gjort, beräknat ungefär 1,2 kg per dag uppdelat på 3 mål men jag har gett henne till frukost och eftermiddag nu första veckan och då sa de på VoH att jag kunde ge 500g per mål.

Min rottis på 35 kilo äter mellan 800-1000 gr/dag, lite beroende på aktivitetsnivå för dagen.. Man får fodra lite utefter hunden ser ut också, 2% av hundens vikt är bara ett riktvärde :)

Blir så glad av era svar, även fast jag läst på och funderat innan jag började så är jag så osäker nu när jag är nybörjare. Det enda jag är säker på är att jag valt rätt iaf :)

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
671
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
528
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 688
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka