Ogiltligt fodervärdskontrakt?

Sv: Ogiltligt fodervärdskontrakt?

KL

Efter att fodervärden äntligen fått tag på den juristen på SKK som visste vad som gäller i den här frågan så visade det sig att kontraktet är giltligt trots att uppfödaren är utesluten.

Så det ger en falsk trygghet för fodervärden att skriva på ett fodervärdskontrakt från SKK där det i villkoren står att "Överlåtaren och fodervärden förbinder sig att följa SKKs grundregler". Överlåtaren har ju i det här fallet bevisligen inte gjort det då den är utesluten ur SKK.
 
Sv: Ogiltligt fodervärdskontrakt?

Men innebär det att fodervärden är skyldig att lämna ut tiken för blandisavel? Vad sa SKK om det? Vad kan fodervärden i sin tur ställa för krav?
 
Sv: Ogiltligt fodervärdskontrakt?

Enligt det fodervärden sa till mig så hade SKK menat att hon enligt avtalet behövde det då avtalet gäller trots uteslutningen. Några krav i sin tur verkade inte fodervärden kunna ställa.

När fodervärden tog upp sin oro om att inte få tillbaka sin tik efter kullen ska SKK ha sagt att de står på fodervärdens sida och kan trycka på lite men inte hjälpa till mer då uppfödaren redan är utesluten.
 
Sv: Ogiltligt fodervärdskontrakt?

Fantastiskt...

*lätt ironi*

Man ska verkligen vara riktigt noga vem man tar emot foderhund ifrån, likväl som vem man som uppfödare lämnar foderhund till.
 
Sv: Ogiltligt fodervärdskontrakt?

Fy fasen vad sorgligt :crazy:

Vad är det värsta som kan hända om hon steriliserar tiken? :angel: Då har ju uppfödaren ingen nytta av den och behöver därmed inte plocka hem den...
 
Sv: Ogiltligt fodervärdskontrakt?

Fy fasen vad sorgligt :crazy:

Vad är det värsta som kan hända om hon steriliserar tiken? :angel: Då har ju uppfödaren ingen nytta av den och behöver därmed inte plocka hem den...

Rejält skadeståndsskyldig - typ riskerar få betala för vad en valpkull är värd.

Det är nog bara blunda och låta uppfödaren få göra den parning hon vill. Riskerna är ju inte större än vid renrasig parning och sedan övergår hunden i fodervärdens ägo (den har väl redan haft en kull eller ?)
 
Sv: Ogiltligt fodervärdskontrakt?

Det var inte så mycket risken med kullen jag tänkte på utan som jag förstod det så riskerar hon att inte få tillbaka hunden om hon lämnar iväg den. :(

Men jag kan ha missförstått!
 
Sv: Ogiltligt fodervärdskontrakt?

Okej - men finns kontrakt så ska det inte hända. Kan säkert finnas rötägg som försöker behålla en utlämnad foderhund, men då skulle jag koppla in polis:rage:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Först och främst: Hej! Efter en tids lurkande beslutade jag mig för att skapa ett konto, för här verkar finnas många kunniga och...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 946
Senast: Nirvana
·
T
Övr. Hund Ny här, men fick tips om detta forum skulle vara bra att ställa "konstiga" frågor på Jo det är så här att jag är fodervärd till en...
Svar
18
· Visningar
3 522
Senast: Casper
·
Övr. Hund Det finns en uppfödare i krokarna som sedan första stund gjort att folk höjt på ögonbrynen. Målet bakom uppfödningen har varit att tjäna...
Svar
5
· Visningar
1 654
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 38
  • Vad läser du just nu?
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp