Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Jag funderade idag när jag och hunden var ute i skogen och gick. Alla de där orden man använder, som man kanske aldrig tränat in som...
Svar
9
· Visningar
1 652
Övr. Hund Jag börjar blir gråhårig på min staffe... För att göra en lång historia kort så har han nu efter 3 år ålder utvecklat ett "icke...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 056
Övr. Hund Slänger upp en till tråd med tema belöning! Min staffe är helt galet tuggig, vilket blir en nöt för mig att knäcka i apporteringen...
Svar
16
· Visningar
1 653
Övr. Hund Jag har en supersnäll granne som går över till mina hundar dom gånger när jag och min man båda jobbar dagtid. Hon brukar gå över vid...
Svar
11
· Visningar
3 084
Senast: GotAsecret
·
Hundhälsa Min olycksfågel till hund måste äta antibiotika (tabletter) i tio dagar och det är han inte glad över! Redan dag 2 har han insett att...
2
Svar
24
· Visningar
5 400
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa I början av 2012 fick vår äldsta hund något som liknade ett epilepsianfall. Han togs till veterinär och dom hittade inget fel på honom...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Hej! Jag fick hem min löwchen-tik Bissi förra onsdagen, så det är idag 10 dagar sen. Och hennes löp började inom ett dygn! Så jag vet...
Svar
7
· Visningar
14 421
Senast: giowanna
·
Övr. Hund Alla vet ju att valpar inte ska ha motion men ibland behöver man ju gå en liten bit trots allt. Om valpen blir trött i benen är det ju...
2
Svar
20
· Visningar
8 459
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Ursäkta min urkorkade fråga, men vad/hur gör man om man är publik på en (stor) hundutställning? "Kan" man ens vara det eller är det...
Svar
15
· Visningar
5 411
Senast: Grana
·
Hundhälsa Jag blir så trött, finns det någon där ute som vet varför tikhelvetet (ursäkta ordval) kissar när hon får mat? Jag har testat allt, vi...
2
Svar
25
· Visningar
5 318
Senast: Sol
·
Övr. Hund Jag insåg precis att det skiljer mängder på mina hundars försäkring. Blandrasen har förvisso inget livvärde, men kostar blott 987kr/år...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Finns det fler än BoT's ? Syrrans hund blev överkörd för någon månad sedan och fick då uttänjda ledband eller liknande runt hasen. Var...
Svar
1
· Visningar
1 018
Hundavel & Ras Jag och sambon har bestämt oss för att DSG är rasen för oss. Nu återstår bara att välja om vi ska ha en tik eller en hane. Hunden kommer...
Svar
8
· Visningar
5 788
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras "Så här står det i SKK CS protokoll nr2-2013: CS noterade informationen. Överenskommelse mellan SKK/SBK och Försvarsmakten gällande...
Svar
1
· Visningar
920
Senast: Nenyah
·
Hundavel & Ras Huset är väldigt tomt då vi vart utan hund i snart 3 månader... Kommer inte bli en hund än på att tag, men jag gillar att vara...
Svar
19
· Visningar
3 831
Senast: Mona
·
Övr. Hund Nu vill jag vara lite förutseende här... :p Jag ska köpa en mindre hund inom en snar framtid, och jag vill ju inte ha en skällig hund...
Svar
12
· Visningar
2 318
Senast: pulkaskurk
·
Hundavel & Ras Hej allihop! Jag skrev en rastråd för några månader sedan som fick fin respons. Poängen är: h*llskotta vad svårt det är att bestämma...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 012
Senast: cherie
·
Hundavel & Ras Jag och sambon funderar på hund. Min aussie togs bort för en månad sen och det är bara att inse, en gång hund alltid hund. Vi kan inte...
2
Svar
26
· Visningar
4 567
Senast: Amk
·
Hundhälsa Ar det inte det ena, sa ar det det andra. En av grabbarna har da och da varit latt halt pa ett framben. Sant som gatt att tillskriva...
2
Svar
33
· Visningar
5 009
Senast: Bewildered
·
Övr. Hund Jag har en hyresfastighet där hundar är välkomna både att bo och hälsa på. Förstås finns tydliga regler om hundägaransvar och att alla...
2
Svar
24
· Visningar
5 248
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar