Min hund lyssnar INTE längre, morrar..

Sv: Min hund lyssnar INTE längre, morrar..

Men så är det i alla fall. Fast kanske inte med så tydliga singaler att du uppfattar dem.

Nej, du kan garantera det lika lite som du kan garantera att henne hund har ont.
Däremot så kan du vara av den uppfattningen, och tro vad du vill, men du kan inte säga att det ÄR så.

Men så är det i alla fall. Fast kanske inte med så tydliga singaler att du uppfattar dem.

Nej, du kan garantera det lika lite som du kan garantera att hennes hund inte har ont.
Däremot så kan du vara av den uppfattningen, och tro vad du vill, men du kan inte säga att det ÄR så.

Fast i det ena scenariot är hunden vinnare, och i det andra förlorare. Om någon garanterar att den INTE har ont, och det visar sig att den hade det, så lider djuret. Om någon garanterar att den HAR ont, och veterinären inte kan hitta något så har inte hunden lidit av det.

Men nu var det ingen som garanterat att hunden inte hade ont. Men här finns en hög ordmärkande personer som gör allt för att missförstå och skapa konflikt. Vilket är synd då trådarnas syfte ofta går till stöpet.

Fast i det ena scenariot är hunden vinnare, och i det andra förlorare. Om någon garanterar att den INTE har ont, och det visar sig att den hade det, så lider djuret. Om någon garanterar att den HAR ont, och veterinären inte kan hitta något så har inte hunden lidit av det.

Eh, mjo, de håller jag med om. Varpå jag (om det vore min hund) skulle kolla upp om den har ont, hoppas att veterinären kan hitta det eventuella felet.
Och om det visar sej att den inte har ont så skulle jag nog göra som
diartistakasha skrev och bara sätta koppel på hunden och ta med den in, utan att göra en grej av det.

Men nu var det ingen som garanterat att hunden inte hade ont. Men här finns en hög ordmärkande personer som gör allt för att missförstå och skapa konflikt. Vilket är synd då trådarnas syfte ofta går till stöpet.

:bow: :bow:
vad skönt att jag slapp skriva det! Många trådar tappar sitt syfte pga ordmärkande ordpoliser! trist.

Nej hon behöver inte hoppa in, utan det är väl det kommandot som jag alltid sagt när hon ska gå in.Ja för det mesta så är det när vi ska gå in, men det går bra om vi varit på promenad och jag vill att hon ska gå in. Men låter jag henne ligga en stund på gården efter promenaden, det är då hon börjar..

Nej hon behöver inte hoppa in, utan det är väl det kommandot som jag alltid sagt när hon ska gå in.Ja för det mesta så är det när vi ska gå in, men det går bra om vi varit på promenad och jag vill att hon ska gå in. Men låter jag henne ligga en stund på gården efter promenaden, det är då hon börjar..

Är hon röntgad? kanske stel efter promenaden när hon fått ligga lite.
Min herre går gärna med på promenader men när han fått ligga en stund blir han gärna stel om de varit en för lång eller för snabb promenad.....

Den tanken dök också upp efter jag läst att hunden får ligga en stund på gården innan den går in.

TS. Är du osäker så åk till veterinären först. Hunden börjar ju ändå bli senior och är ju alltid bra att göra en seniorkoll.

Nej. Du garanterade NÄSTAN. Det vill säga, du drog en för hundens del farlig slutsats, som du sedan kom på att du inte kunde stå för fullt ut, och då slängde du in ett nästan.
Inläggen som du fått efter det har inget med ordmärkeri att göra, utan är helt enkelt reaktioner på att du som inte sett hunden nästan kan garantera hur dess hälsostatus ser ut.

Om detta är enda gången hunden reagerar genom att morra så hade jag också nästan kunnat garantera att det är frågan om ledarskap och inte att den har ont! iom att hunden är såpass gammal hade jag endå tagit den till veterinär för att kolla upp dens hälsa. Ifall den har sjukt någonstans är jag ändä ganska säker att detta beteende inte har något att göra med att hunden har ont. Annars hade den väl vägrat hoppa in i bilen eller upp i soffan osv.(nu vet jag ju inte om hunden åker bil eller får vara i soffan, men jag antar att den gör någondera)

Vilken hund vill gå in där den måste vara lugn/ligga och ha tråkigt????
Självklart prövar den ifall den har chansen att vara ute en stund till....

Slängde inte in ett nästan. Det skev jag från början. Men då du inte är villig till att och förstå inebörden och helheten i mitt inlägg så är det klart att du kan missupfatta det om du vill.
Och en stor hälsofara att skriva att jag inte tror att hunden har ont är det inte heller. Om det skulle vara så att hunden har ont så skulle det naturiligtvis visa sig i andra situationer med. Och jag tror även att hundes ägare har koll på häsostatusen på sin hund och vet att man gör regelbundna hälsokontroller på den. Och fortfarande vidhåller jag att jag NÄSTAN kan garantera att hundes beteende i den här situationen inte beror på smärta.

:bow: Kul att det finns lite folk på detta forum som kan tänka logist och förstår sig på hundar.;)

:bow: Kul att det finns lite folk på detta forum som kan tänka logist och förstår sig på hundar.;)

Så om man inte kan garantera en hunds hälsostatus över nätet så förstår man sig inte på hundar? Undrar varför det finns veterinärer isåfall. Denna diskussion och diskussioner på liknande nivå får du härmed föra utan mig.

Passar mig aldeles utmärkt!

Oftast bedömer man ju hundar som man inte har träffat efter sina egna, säger inte att de är rätt men de blir nog lätt så.

Hade min hund morrat på mig så hade jag först o främst trott att han har ont eftersom han aldrig skulle få för sig att morra på mig.

Men visst har man en hund som försöker ta över ledarskapet med jämna mellanrum så kanske man över väger detta istället.:angel:

Oftast bedömer man ju hundar som man inte har träffat efter sina egna, säger inte att de är rätt men de blir nog lätt så.

Hade min hund morrat på mig så hade jag först o främst trott att han har ont eftersom han aldrig skulle få för sig att morra på mig.

Men visst har man en hund som försöker ta över ledarskapet med jämna mellanrum så kanske man över väger detta istället.:angel:

Jag överväger ledarskapsproblem därför att min hund INTE försöker överta ledarskapet och jag har sett att ca 80% av de hundar jag känner har problem med att veta sin plats!

Tycker ni alla överdriver lite med de här nu.. Hoppas det löser sig för TS i alla fall!!

Vad gör jag åt min hund som inte lyssnar förrän jag blir arg???

Du börjar om med inlärningen, ger hunden en anledning att lyssna på dig.
Ni har troligtvis en obefintlig relation och hunden ser ingen anledning att lyssna på dig för än du höjer rösten och hotar hunden.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 147
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 431
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka