Vad ska man ha för ras?

Sv: Vad ska man ha för ras?

hahaha......men mysigt ;)

Har era också inbyggda barrometrar? Min är inget fan av regn och går i någon form av regn-koma om det är lite omysigt väder ute :o

hahaha......men mysigt ;)

Har era också inbyggda barrometrar? Min är inget fan av regn och går i någon form av regn-koma om det är lite omysigt väder ute :o

Nu är de så vana att gå en husse-promenad varje morgon, så det går av bara farten om han går ut.
Men går jag upp, öppnar dörren och säger de kan gå ut och kissa, då tittar de på mig som om jag inte är riktigt klok :D
Man ser nästan på hundarna på morgonen vilket väder det är ute, då ligger flera av dom kvar och bara tittar på en när man går till dörren.

Eller också... springer de till dörren i full fart. Man öppnar, de rusar ut, tvärnitar och går in när de ser det regnar :p

Här hemma finns det 6 schnauzer och 1 dvärgschnauzer. De är proffs på mys :love:
På kvällarna om man sitter i soffan och framför tv.n, då turas det hela tiden om vilken som ska bli klappad och mysas med. Man borde haft lite mer händer och armar :D

Hehe här var det nyss krig mellan mina grabbar om vem som skulle få mysa med mig :o
Min lilla är lite elak på min gamla :mad:

Men shit 7 monster, du behöver ju ha flera bläckfiskar, 8 armar räcker ju typ till en hund :p

Voff:
Mina går inte ut om det regnar, är blött, kallt, snöar eller har snöat om de får välja själva.
De vill bara steka i solen med en pina colada...

hahahaha...ja det ante mig att det var något de missade i rasbeskrivningen :D

Att promenera ett skägg i regn är som att släpa på ett ankare.

Hehe här var det nyss krig mellan mina grabbar om vem som skulle få mysa med mig :o
Min lilla är lite elak på min gamla :mad:

Men shit 7 monster, du behöver ju ha flera bläckfiskar, 8 armar räcker ju typ till en hund :p

Voff:
Mina går inte ut om det regnar, är blött, kallt, snöar eller har snöat om de får välja själva.
De vill bara steka i solen med en pina colada...

Plus 2 uddar raser :D. Just nu ligger dvärgen i husses knä, en sitter vid mina fötter och blir klappad (skriver delvis med en hand), 2 ligger bredvid mig i soffan. Resten tuggar ben som de fick för en stund sedan.

Pina colada, nja det har inte mina testat än :D Men snö är kul :)

hahahaha...ja det ante mig att det var något de missade i rasbeskrivningen :D

Att promenera ett skägg i regn är som att släpa på ett ankare.

Hahaha :laugh:

När mina fått typ 3 regndroppar på ryggen springer de runt och går jättekonstigt typ som att de håller på att dö pga det och hittar de en sten eller en gran så liksom springer de dit och försöker stryka sig mot det så eländet försvinner :D O_o

Har sett bilder på badande Schnauzrar på "Dvärgschnauzergruppen" på fejan. Jag tror de bilderna är manipulerade :meh:

Jag har två corgisar. Dom vallar inte men hade säkert kunna. :) De kräver en viss aktivering om du frågar mig. Jag tränar lydnad och ska även börja med agility efter jag har kollat HD. Ryggproblem - ja säkerligen om du håller den fet. Är dock inget jag hört talas om överdrivet ofta.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 811
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 438
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 937
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar