Inför valpning!

Sv: Inför valpning!

Nä. Jag har en lite märklig hundsituation här just nu. Jag har min gamla dansk-svenska och dottern har sin amris.
Sen har en kompis flyttat ner till min gård och tagit med hela sin kennel så stallet och huset är fullt av goldisar och curly coated. Det är alltså inte mina hundar men vi delar hem. Och soffa. Och en goldendam flyttade genast in i min säng tillsammans med mina hundar. Vi har byggt hundboxar i en del av stallet och håller på med rastgårdan utanför.

Så småningom kommer min kompis att bygga nytt hus och kennel på en del av min mark, men just nu samsas vi.

Så jag har plötsligt flock modell större här. Eller flockar till och med. :)

Om någon har en resårmadrass 140 bred som ni kan avvara så är jag i stort behov av större säng.;)

Nä. Jag har en lite märklig hundsituation här just nu. Jag har min gamla dansk-svenska och dottern har sin amris.
Sen har en kompis flyttat ner till min gård och tagit med hela sin kennel så stallet och huset är fullt av goldisar och curly coated. Det är alltså inte mina hundar men vi delar hem. Och soffa. Och en goldendam flyttade genast in i min säng tillsammans med mina hundar. Vi har byggt hundboxar i en del av stallet och håller på med rastgårdan utanför.

Så småningom kommer min kompis att bygga nytt hus och kennel på en del av min mark, men just nu samsas vi.

Så jag har plötsligt flock modell större här. Eller flockar till och med. :)

Om någon har en resårmadrass 140 bred som ni kan avvara så är jag i stort behov av större säng.;)

Jösses :D :D
Kompisen kan köpa en säng till dig tycker jag. Men ta 160 direkt, du verkar behöva det :p :D

4 hanar och 5 tikar. Korsningar, mamma gråhund pappa tysk jaktterrier.
Vad härligt de är att se en tik ro om sina valpar, så mycket kärlek <3

Ja 9 st klarade hon av och rent och snyggt i lådan när vi kom hem! Vet inte hur hon bad sej åt men oss lurade hon allt!
Misstänker att det var lugn och ro hon ville ha, vi har ju 6 st hundar hemma.

Dom som haft en gråtysk, vill inte ha nått annat, dom som jagat med en gråtysk, vill ha en egen ;)

Man får en hund med bra skärpa och huvud, som är lite större än en tyskterrier. Och som man kan jaga allt med.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 937
Senast: Kajsalisa
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 783
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka