Konstig hälta

Sv: Konstig hälta

Usch då! Det här har också börjat i maj någon gång, lite före fästingsäsong plus att det inte finns så mycket fästingar här uppe..men man vet aldrig.

Sv: Konstig hälta

Till TS, Hur har det gått för er?

Anledningen till att jag väckte den här tråden till liv och svarar till dpmatte är för att jag just fått veta att det var sesambenet i tassen (både fram & bak då hon började halta på bakbenet i slutet på juli) som var problemet på min fralla, men det tog lång tid och många vetbesök för att få det bekräftat, men jag är väldigt lättad att äntligen få en förklaring till hennes hälta.

Och som dpmatte skrev så har det tagit väldigt lång tid för det att läka, vi är inne på månad 3,5 och hon är inte helt ren i sin gång än men 100 gånger bättre än när det började i slutet på maj.

På måndag ska vi till en ortoped och få veta mer om skadan.

Om det är någon som har erfarenhet av fraktur på sesambenet så får ni gärna berätta hur det gått.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 855
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 354
Senast: Sesca
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka